راهنمای بهبود رتبه الکسا

loading...

اکثر وبمستران و علاقه مندان به سئو سوال می کنند که چگونه می توان رتبه الکسا را بهبود بخشید؟ بر این اساس متوجه شدیم که این معیار چقدر برای شما و کسب و کارتان مهم است!

به عنوان یک معیار عمومی، تبلیغ کنندگان بالقوه، سرمایه گذاران و شرکا به رتبه الکسای شما توجه نموده و از آن برای ارزیابی ارزش کسب و کارتان استفاده می نمایند. به این دلیل، بهبود رتبه الکسا می تواند بر درآمدزایی سایت شما تاثیرگذار باشد.

برای آن دسته از دوستانی که احیانا با رتبه الکسا آشنا نیستید، می توان گفت الکسا معیاری مجزاست که خلاصه ای از عملکرد سایت شما و یا سایت رقیب را در ارتباط با سایت های دیگر در شبکه اینترنت ارائه می دهد. پس اگر بر روی آن تمرکز نکنید، نمی توانید هر کاری که به منظور ارتقاء ارزش و قابلیت دید کسب و کار مفید است را انجام دهید. در کل می توان گفت رتبه الکسا به معنای قدرت سایت شما در وب است.

اما قبل از اینکه به شما بگوئیم چگونه رتبه الکسای سایت بهبود پیدا می کند، باید یک گام عقب تر رویم. آشنایی با آراستن رتبه الکسا بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا آن را بهبود بببخشید.

 

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا تخمین می زند که چقدر سایت شما در ارتباط با کل سایت های دیگر مشهور است. در یک کلام رتبه الکسا به این سوال پاسخ می دهد: در مقایسه با سایر سایت ها، عملکرد سایت ما چگونه است؟ به دلیل اینکه رتبه یک اندازه نسبی است نه تنها به ترافیک سایت بستگی دارد بلکه به تغییرات ترافیک سایت های دیگر نیز وابسته است.

 

چگونه الکسا داده های خود را دریافت می کند؟

الکسا دارای یک پنل داده ای پر ترافیک است که میلیون ها نفر از سراسر دنیا را در بر می گیرد. بر اساس داده های این نمونه، الکسا تعداد بازدیدکنندگان تمام سایت های اینترنت را تخمین می زند. این یک محاسبه پیچیده است که همانند تشخیص و یا رد نمودن ترافیک اسپم یا جعلی، انحرافات را اصلاح می کند. الکسا بر این باور است که دانشمندان اطلاعاتیش در کسب و کار بهترین هستند و مطمئنند که داده هایی که ارائه می دهند، داده هایی حرفه ای می باشد، از این رو می توانید بهترین تصمیمات را برای کسب و کار خود بگیرید.

 

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

الکسا هر روز میانگین بازدیدگنندگان  هر سایت را در طول ۳ ماه گذشته تخمین می زند. سایتی که بازدیدکنندگان و بازدیدهای صفحات آن در طول سه ماه گذشته بالا بوده، رتبه #۱ را به خود اختصاص می دهد. اگر هیچ کس در پنل اندازه گیری الکسا در طول سه ماه، سایت را بازدید نکرده باشد، هیچ رتبه ای برای آن سایت در نظر گرفته نمی شود و اگر بازدید سایت شما نسبت به سایر سایت ها بازدید بیشتری کسب نکرده باشد، به هیچ عنوان نمیتوان منتظر افزایش رنک الکسا بود!

 

کاهش رتبه الکسا یا افزایش رتبه الکسا؟

یکی از عبارت هایی که به صورت دوگانه در دنیای سئو مورد استفاده قرار میگیرد همین موضوع است: کاهش رتبه یا افزایش رتبه؟ دلیل این امر این است که همیشه برای بهتر شده باید رتبه خود را افزایش داد، مثلا از رتبه ۱۰۰ به ۱ رسید ولی از طرف دیگر باید عدد ۱۰۰ را کاهش داد و به ۱ رساند! با توجه به اینکه رتبه الکسا یک عدد نسبی است و رتبه سایت را در بین سایت های دیگر نشان میدهد، هر ۲ عبارت صحیح بوده و به نوعی هم معنا می باشند.

چگونه تعداد بازدیدکنندگان سایت، رتبه الکسا را تحت تاثیر قرار می دهد؟

اگر شما نمودار تعداد بازدیدکنندگان سایت را با توجه به رتبه ترسیم کنید، چیزی شبیه نمودار زیر خواهید داشت:راهنمای بهبود رتبه الکسا

در راس نمودار Google.com قرار گرفته که بالاترین بازدیدها را به خود اختصاص داده و رتبه آن #۱ است. سایت هایی که در راس نمودار قرار می گیرند در مقابسه با آنهایی که در دنباله قرار گرفته اند، ترافیک بالاتری به خود اختصاص می دهند. مهمترین نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که به دلیل شکل توزیع داده ها در این نمودار، ایجاد تغییری کوچک در تعداد بازدیدکنندگان سایت در نتایج دنباله نمودار، تغییر بزرگی در رتبه ایجاد خواهد کرد.راهنمای بهبود رتبه الکسا

به هر حال، هر چه بیشتر بخواهید به راس نمودار نزدیک شوید، به بازدیدکنندگان بیشتری برای بهبود رتبه احتیاج دارید. تفاوت بزرگی بین ترافیک سایتی که رتبه آن ۱۰ است با سایتی که رتبه آن ۲۰۰ است وجود دارد!راهنمای بهبود رتبه الکسا

دریافت رتبه الکسای دقیق تر

برای دریافت رتبه الکسای دقیق تر می توانید معیارهای سایت خود را برای الکسا تائید کنید. سایت هایی که معیارهای تائید شده دارند، این معیارها به جای اینکه بر اساس اطلاعات بدست آمده از پنل داده ای الکسا تخمین زده شوند مستقیماً توسط الکسا سنجیده می گردند.  تائید  معیارهای سایت رتبه دقیق تری را فراهم می کند، اما لزوما منجر به رتبه بهتر نخواهد شد. فواید بسیاری برای معیارهای تائید شده سایت وجود دارد که رتبه الکسای دقیق تر تنها یکی از آن هاست. البته این موضوع رایگان نیست و نیاز به تهیه اکانت پولی الکسا دارد که کمترین آن برای سایت های کوچک، ماهانه ۲۰ دلار هزینه دارد!

 

راهکارهای کاهش رتبه الکسا

تاکتیک های بسیاری وجود دارند که به کاهش رتبه الکسای شما کمک خواهند کرد  که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم:

 

  • محتوایی اصیل و تعامل برانگیز که مدام به روز رسانی می شود و ارزش واقعی برای مخاطبین فراهم می نماید تولید کنید.

محتوایی که از این انگیزه دور است نمی تواند مخاطبین وفادار به خود اختصاص دهد. هنگامی که خوانندگان منابعی ارزشمند و حاوی اطلاعات پیدا می کنند، به محتوای آینده نیز علاقمند شده و آن را از طریق شبکه های خود به اشتراک می گذارند (لینک سازی)، در این صورت بازدیدکنندگان جدیدی که به صورت بالقوه به مشتری تبدیل می شوند معرفی می گردند. محتوای باکیفیت نیز توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، پاداش داده شده و در جهت پاسخ های بهتر و سریع تر به کاربر هدف گام بر میدارد.

 

  • سایت های مرتبط برای لینک زدن به وبسایت خود انتخاب کنید.

این تاکتیک که بک لینک نام دارد به موتورهای جستجو کمک می کند که به خوبی کسب و کار شما را تعریف کنند و اطمینان و کیفیت سایت شما را بالا ببرند. به عبارت دیگر، لینک های ورودی قدرتمند از سایت هایی که عملکرد ایده آل دارند به سایت شما اعتبار می بخشند. این تاکتیک باید با تولید محتوای اصیل و تامل برانگیز پشتیبانی شود، زیرا چرا بازدیدکنندگان هدف را به سمت سایتی هدایت کنید وقتی قصد ماندن ندارند؟

 

  • از لینک های داخلی به صورت حرفه ای استفاده نمایید.

لینک داخلی به لینکی گفته می شود که از یک صفحه یا پست در سایت شما به صفحه یا پست دیگری در سایت خودتان ارجاع داده شود. اینکار مفید است زیرا این لینک ها، بازدیدکنندگان را در سایت شما راهنمایی می کنند و باعث می شوند با محتوای مرتبط درگیر شوند. همچنین در لینک های سایت که لینک های زیر شاخه بوده و در موتور جستجو  در زیر لینک صفحه اصلی ظاهر می شوند  شرکت می کنند. اما باز هم تولید محتوای عالی در هر استراتژی لینک سازی داخلی مهم است، بنابراین مطمئن شوید محتوایی که تولید کرده اید با ارزش و مرتبط با بازدیدکنندگان می باشد. در کل، هم لینک های داخلی و هم لینک های ورودی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای سایت شما را بفهمند و تعیین کنند که چقدر این محتوا برای بازدیدکنندگان ارزشمند است. اما در حالی که این بخش مهمی از استراتژی آنلاین شماست، شما باید به خوبی از لینک سازی استفاده کنید. لینک سازی افراطی اعتبار یا خوانایی سایت شما را پایین می آورد و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شوید!

 

  • کلمات کلیدی رقبا را پیدا نموده و سایت خود را برای آن ها بهینه سازی کنید یا کمپین های PPC برای آن کلمات کلیدی خریداری نمائید.

با کمی جستجو در مورد کلمات کلیدی متوجه می شوید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. در واقع می توان گفت جستجوی کلمات کلیدی به معنای یادگیری زبان مشتریان در خصوص نیازها و گرایشات آنهاست. پس به کمک ابزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد، نیازهای مشتریان را پیدا کنید و بر روی افزایش رتبه گوگل آنها سرمایه گذاری نمایید. همچنین اگر مشکلی با هزینه های دلاری تبلیغات کلیکی گوگل نداشتید، می توانید برای آن ها تبلیغات کلیکی خریداری نمایید.

 

  • استراتژی بازاریابی رقبای خود را بفهمید و کار کردن با آن را یاد بگیرید

آنالیز موضوعات رقبا، به شما درکی روشن از اینکه چه معیارهایی مهم بوده و چه استراتژی هایی کارآمد هستند می دهد و برای شما این امکان را فراهم می کند که گرایشات کاربران هدف را تشخیص داده و بر روی آنها فعالیت نمایید. تمام این زوایا به آگاهی از استراتژی کلی شما کمک می کنند و به شما اجازه می دهند که تصمیمات شغلی آگاهانه تری که بر موقعیت شما در بازار تاثیر مثبت دارند اتخاذ کنید.

 

  • بهترین تمرینات سئو را در وبسایت خود دنبال کنید

سئو یکی از مهم ترین استراتژی هایی است که به مقدار زیادی توجه و صرف وقت نیاز دارد. اما سئو تنها به بهبود قابلیت دید وبسایت اشاره نمی کند بلکه به بهتر نمودن سایت برای مشتریانی که از آن برای ارتباط با برند شما استفاده می کنند نیز مرتبط است. بدون یک تجربه کاربری خوب، امید کمی برای نگه داشتن و یا تبدیل مشتریان خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *