چگونه در صفحه اول گوگل دیده شوید؟

loading...

یک لطیفه هست که میگه ” کجا باید چیزی را که نمی خواهید مردم آن را پیدا کنند، پنهان کرد؟ جواب این است” در صفحه دوم گوگل”. شاید این جواب کمی بی ربط و مضحک به نظر بیاید اما یک واقعیت است. ۷۵ درصد از مردم از صفحه اول گوگل فراتر نمی روند و تنها در صفحه اول نتایج به دنبال هدف خود هستند. این بدان معناست که برای رتبه گرفتن در صفحه دوم، سوم و یا چهارم تلاش نکنید!

شما نه تنها برای دریافت کلیک و ترافیک به سئو نیاز دارید بلکه سئو در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی می کند. نیاز شما به ترافیک ارگانیک ضروری است زیرا ۹۳ درصد از تجربیات آنلاین توسط موتورهای جستجو صورت می گیرد و هر ماه حدود یک تریلیون جستجو انجام می شود. یک سئو خوب این قدرت را دارد که ترافیک داخلی ایجاد کند و کسب و کار شما را در سال های پیش رو رونق بخشد.

اما مدیر یک وب سایت معمولی قدرت رتبه بندی سایت خود را در صفحه اول گوگل برای بهترین کلمات کلیدی نخواهد داشت. وب سایت های معروف بسیاری وجود دارند که بر روی پرجستجوترین کلمات کلیدی صنعت خود سرمایه گذاری می کنند و هزاران بلاگر وجود دارند که برای رتبه بندی آن کلمات کلیدی پیوسته تلاش می کنند. در این نوشته ما یکسری راهکار به شما پیشنهاد می کنیم که به شما کمک می کنند سایت خود را در اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل به نمایش بگذارید. بهترین بخش این قضیه این است که شما به آتوریتی یا لینک برای رتبه بندی اکثر این کلمات کلیدی نیاز نخواهید داشت!

 

چرا شما نمی توانید در کمترین زمان ممکن در اولین صفحه گوگل رتبه بندی شوید؟

اگر تلاش می کنید تا مورد توجه قرار گیرید و به صورت ارگانیک در اولین صفحه کلمات کلیدی رایج رتبه بندی شوید، نیاز به زمان خواهید داشت. اگر تازه شروع به کار کرده اید، هیچ دامین آتوریتی و بک لینکی ندارید. اگر به صفحه اول نتایج گوگل برای “سئو” نگاهی بیندازید، خیلی زود متوجه مشکل خود خواهید شد. دامین آتوریتی رتبه بندی صفحات برتر هر وبسایت جدید را از صفحه اول عبور می دهد.

راهنمای اولیه سئو Moz بیشتر از پنج سال است که وجود دارد. این وبسایت ادعا می کند بیشتر از سه میلیون نفر این راهنما را خوانده اند. سایت هایی که مدت زمان طولانی از راه اندازی آن ها می گذرد، به رتبه بندی در صفحه برتر برای رایج ترین کلمات کلیدی صنعت خود دست پیدا خواهند کرد. این سایت ها محتوای برجسته تولید می کنند و بک لینک های بیشمار برای آن دریافت می نمایند. اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، باید استراتژی های مختلف را امتحان کنید. ولی نمی توانید پنج سال صبر کنید تا کلمه کلیدی مورد نظر شما در پایین صفحه اول گوگل رتبه بگیرد!

خوب، اکنون متوجه شدید که برای رتبه بندی ارگانیک باید سال ها صبر و تلاش کرد. اما نگران نباشید.  هنوز می توان امیدوار بود. بهترین راهکار این است که استراتژی خود را خوب مطالعه کنید و از متدهای مختلف برای نشان دادن کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. اکنون باید چه کرد؟

 

  1. با کار بر روی کلمات کلیدی دنباله دار شروع کنید

کلمات کلیدی طولانی و دنباله دار بسیاری در حوزه کسب و کار شما وجود دارند که رایج هستند. برای مثال:

کلمه کلیدی اصلی: “آموزش سئو”

کلمه کلیدی دنباله دار: “آموزش سئو برای کسب و کارهای کوچک در سال ۲۰۱۹”

ممکن است هیچ کدام از این دو مثال ترافیک بالایی ارسال نکنند اما هنگامی که مجموعه ای از کلمات کلیدی دنباله دار استفاده شود، ترافیک بالا خواهد رفت. با استفاده از استراتژی کلمات کلیدی دنباله دار می توان ترافیک ارگانیک را به میزان قابل توجهی در ماه افزایش داد. جستجوهای دنباله دار درصد بالایی از جستجوهای گوگل را به خود اختصاص می دهند. شما باید این کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، زیرا رتبه بندی آن ها آسان تر است و این به معنای صرف زمان و هزینه کمتر می باشد.

آیا هنوز به قدرت کلمات کلیدی دنباله دار شک دارید؟ شاید این حس را داشته باشید اما اگر بفهمید سایت آمازون ۵۷ درصد فروش خود را مدیون کلمات کلیدی دنباله دار است نظرتان تغییر خواهد کرد. ممکن است با خود بگوئید چطور ممکن است؟ دلیل اصلی این است که جستجوهای دنباله دار برای اطلاعات خیلی خاص انجام می شوند، در حالی که کلمات کلیدی کوتاه خیلی خیلی کلی هستند. اگر بتوانید اطلاعات خاص در اختیار کاربران بگذارید، آنها قطعاً شما را دنبال خواهند کرد.

آیا تاکنون دقت کرده اید که SERP با وبلاگ های برتر و تاثیرگذاران صنایع مختلف پر نشده است؟ مطمئن باشید یک تعدادی ممکن است وجود داشته باشد اما سایت هایی که رتبه بالا دارند جزء دسته ای هستند که تاکنون در مورد آن ها نشنیده اید. به جای ارتقاء یافتن به وبسایتی با دامین آتوریتی ۹۳، در اینجا نشان می دهیم که صفحه رتبه بندی شده برای جستجوی کلمات کلیدی دنباله دار چه شکلی است. مطمئن باشید کلمات کلیدی دنباله دار نسبت به کلمات کلیدی کوتاه، حجم جستجوی کمتری به خود اختصاص می دهند اما این را بدانید که نرخ تبدیل کلمات کلیدی دنباله دار تقریباً همیشه بالاتر است. در واقع، ترافیک تنها با تبدیل افراد معنا پیدا خواهد کرد.

اگر شما از یک کلمه کلیدی رایج حدود ۵۰۰۰۰ بازدیدکننده در ماه جذب کنید اما هیچ کدام از آن ها به مشتری تبدیل نشوند، مطمئناً موفق نخواهید شد. به جای اینکه تمام برنامه های خود را تنها در یک موقعیت اجرا کنید بهتر است محتوای بیشتری تولید کرده و آن را برای جستجوی دنباله دار برای تحت الشعاع قرار دادن SERP ها بهینه سازی نمائید. هم اکنون بیاید در مورد راه های رتبه بندی اصطلاحات خیلی رایج صحبت کنیم. اجازه دهید این کار را بدون هیچ نوع سئو کلاسیک انجام دهیم.

 

  1. برای دستیابی به بهترین وضعیت در شبکه جستجوی AdWords هزینه پرداخت کنید

آیا میدانید تبلیغات کلیکی گوگل AdWords یک سرچ ارگانیک نیست؟ بیائید این را با یک مثال توضیح دهیم زیرا این تنها راهی است که نشان می دهد این استراتژی چقدر میتواند موثر باشد. خوب، ابتدا با یک جستجو در مورد “Best CRM” شروع می کنیم. نتیجه این جستجو به شرح زیر می باشد:

چگونه در صفحه اول گوگل دیده شوید؟

تمام سایت هایی که در این لیست جستجو نشان داده شده اند در مورد CRM خود گفته اند و خود را در این حوزه برتر می دانند. مطمئناً شگفت زده نخواهید شد زیرا هر کس می خواهد محصول و خدمات وی جزء بهترین ها باشد. اما برای این جستجو، این یک ایراد است. این فرصتی است برای شما تا برای آن کلمه کلیدی دیده شوید. اکنون دلیل آن را توضیح می دهیم.

هنگامی که مردم “Best CRM” را در نوار جستجو تایپ می کنند به دنبال چه هستند؟ آیا آن ها به دنبال Zoho یا Pipedrive و یا عامل فروش هستند؟ خیر، آنها به دنبال مقایسه CRM می باشند تا ببینند کدام بهترین است. آن ها می خواهند قبل از تصمیم گیری، حق انتخاب های خود را ببینند. با توجه به سرچ ارگانیک می توانید این جستجو را ارزشمند بدانید زیرا با استفاده از آن تمام مقالات برای مقایسه نمایش داده می شوند. چگونه در صفحه اول گوگل دیده شوید؟گوگل می خواهد به کاربران کمک کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند در کمترین زمان ممکن پیدا کنند. این بدان معناست که برترین نتایج ارگانیک معمولاً هدف جستجوگر را نشان می دهند. بنابراین به جای جستجوی یک تبلیغ کلیکی معروف در مورد بهترین محصول، جستجوگر به دنبال مقایسه های CRM می گردد. هم اکنون آیا آن ۳ نتیجه برتر تبلیغات کلیکی را به خاطر می آورید؟ ممکن است آنها هیچ کلیکی دریافت نکنند زیرا پاسخگوی سوالات کاربران نیستند. در واقع محتوای آن ها با هدف جستجوی کاربر مطابقت ندارد. اما بیائید به نتیجه چهارم نگاهی بیندازیم:

چگونه در صفحه اول گوگل دیده شوید؟

با نگاه به نتیجه چهارم می توان گفت که این وبسایت که دامین آتوریتی آن پایین است کلیک های بی شماری برای کلمه کلیدی “Best CRM” دریافت می کند. این سایت می تواند رتبه کسب کند زیرا کلمه کلیدی را با تبلیغات خود هماهنگ کرده است. در واقع سیستم را فریب می دهد و این ترفند بسیار کارآمد است.

حالا تمام ترافیکی که این سایت می تواند بدون رقابت با برندهای انبوه در رتبه بندی ارگانیک بدست آورد را بررسی می کنیم:چگونه در صفحه اول گوگل دیده شوید؟به جای اینکه به پیشنهاد محصولات خود بپردازند، چهار خط تبلیغ، محتوا را به نحوی بالا آورده که دقیقاً همانند جستجوبی ارگانیک شده است. این محتوا بدون اینکه تلاشی برای لینک سازی آن انجام شده باشد، قبل از نتایج ارگانیک نمایش داده می شود.

نیازی نیست برای یک کلمه کلیدی به صورت ارگانیک رتبه بگیرید تا آن کلمه ترافیک بالا دریافت کند. تتنها باید به هدف کاربر توجه کرده و برای دریافت ترافیک از نتایج ارگانیک تقلید کنید.

 

  1. بیشتر از رقبای خود مقاله بنویسید

مضرات استراتژی کلمات کلیدی دنباله دار چیست؟ شما نمی توانید یک دسته کلمات کلیدی را به صورت تصادفی در صفحات مشابه انباشته کنید. بلکه در هر پست باید بر روی یک الی دو کلمه کلیدی تمرکز نمائید. این بدان معناست که شما باید محتوای بیشتری تولید کنید. اگر محتوای بیشتری بنویسید، زودتر به رتبه بندی در صفحه اول گوگل دست خواهید یافت. هر چه بیشتر بنویسید، صفحات بیشتری ایندکس می شوند و ترافیک بیشتری به سایت خود ارسال می کنید. اگر در ماه ۵ الی ۱۰ پست بگذارید، این کافی نیست. رقبا و مدیران سایت های دیگر ماهیانه بالای ۱۶ عدد پست منتشر می کنند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید با کم نوشتن نسبت به رقبای خود برتر شوید، می توانید؟ مسلماً خیر!

شما باید در مورد چیزی که کسب و کارتان به آن مرتبط است بنویسید و این نمی تواند هر پست وبلاگ ۵۰۰ کلمه ای قدیمی باشد که در عرض یک ساعت در کنار هم جمع شده اند.

اکثر صفحاتی که در صفحه اول گوگل قرار دارد بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه است. این بدن معناست که شما باید محتوایی بنویسید که کاربران را در پروسه حل مشکل یاری کند. این محتوا باید کاربردی بوده و با تصاویر، مثال ها و دستورالعمل های مرحله به مرحله پر شده باشد. یک خبر خوش این است که بازاریابی محتوا در مقایسه با دیگر  ابزارهای بازاریابی، ۶۲ درصد کمتر هزینه دارد!

اگر می خواهید برای کلمات کلیدی برتر رتبه کسب کنید نیاز دارید محتوای ارزشمند و منحصر بفرد تولید کنید. مهم تر از همه شما باید محتوای خود را برای تولید بالاترین CTR بهینه سازی کنید. چرا؟ زیرا بهینه سازی عنوان ها و توصیفات برای جستجوها حدود ۱۰ درصد منجر به ارتقاء CTR خواهد شد و افزایش در CTR به این معنی است که شما در مسیر رتبه بندی بهتر قرار گرفته اید.

 

چگونه در صفحه اول گوگل دیده شوید؟

 

  1. در پست های گردآوری شده دیده شوید

گاهی اوقات، هزینه کردن بر روی تبلیغات کلیکی به منظور ارتقاء رتبه کلمات کلیدی گزینه مناسبی نیست. همچنین صرف مدت زمان و پول زیاد برای تولید راهنماهای طولانی به منظور رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی مورد نظر ممکن است امکان پذیر نباشد. اما خوشبختانه شما هنوز هم می توانید در محتوایی که رتبه آن بالاست دیده شوید.

به جای اینکه سایت رسمی خود را توسط AdWords یا رتبه بندی ارگانیک در بالاترین صفحه گوگل قرار دهید، می توانید با کمترین هزینه و تلاش در پست های گردآوری شده ظاهر شوید. منظور ما این است که وارد گوگل شوید و عبارت مورد نظر خودتان را جستجو کنید. مثلا این عبارت را جستجو کنید ” بهترین ابزارهای سئو ۲۰۱۹″ . تمام نتایجی که از این سرچ بدست می آید پست های گردآوری شده هستند که مولفان، برترین ابزارها را مرور و ارزیابی نموده اند. اصولاً این یک تبلیغ رایگان است. شما می توانید نام خود را هر ماه به هزاران مشتری نشان دهید، مشتریانی که بر روی آن پست های رتبه بالا کلیک می کنند.

برای مثال بیایید بر روی اولین نتایج بدست آمده از سایت PC Magazine کلیک کنیم. آن ها هر کدام از ابزارهای سئو را پوشش داده اند، مروری بر هر کدام از ویژگی های ابزارها کرده اند و سپس آن ها را برای فرد دیگر اولویت بندی نموده اند. هم اکنون شما می توانید از این پست های گردآوری شده برای دستیابی به هدف خود استفاده کنید. با استفاده از این پست ها به خوبی رتبه می گیرید و ترافیک بالایی دریافت خواهید کرد.

اگر شما درتمام پست های مقایسه ای که قبلاً در بالاترین صفحه رتبه بندی شده اند دیده شوید، از هر کدام از آن ها ترافیک دریافت خواهید کرد. در حال حاضر چند تلاش ساده می تواند موانع را برای اینکه در جستجوها دیده شوید کنار بزند. بدون صرف زمان و هزینه بسیار، تنها با کمی تلاش می توانید برند خود را در صفحه نتایج برتر قرار دهید. در این زمینه می توانید از خرید رپورتاژ آگهی در سایت های بزرگ و پر بازدید و همچنین خرید لینک و تبلیغ در صفحات مورد نظر در رتبه های اول نتایج گوگل استفاده نمود.

 

نتیجه گیری

نشان داده شدن در صفحه اول گوگل در صورتی که شما تازه شروع به کار کرده اید تقریبا غیرممکن است. مدیر وب سایت هایی که سالهاست محتوا تولید می کنند، بهترین کلمات کلیدی و SERP ها را برجسته نموده اند. همچنین بیشتر آن ها مبالغ زیادی را در کمپین های تبلیغاتی هزینه کرده اند. بنابراین اگر تازه کار هستید انتظار رتبه بندی نداشته باشید. برند سایت های معتبر به خوبی شکل گرفته و اتوریتی آن ها بسیار بالاست.

اما شما هم اکنون به ترافیک ارگانیک به منظور ارتقاء کسب و کار خود نیاز دارید، سعی کنید برای کلمات کلیدی دنباله دار محتوا تولید کنید و مدام در حال تحقیق و بررسی باشید. از تاکتیک هایی نظیر تبلیغات کلیکی به منظور رتبه بندی بالای نتایج ارگانیک برای رایج ترین کلمه کلیدی که شما میدانید هرگز نمی توانید به صورت ارگانیک برای آن رتبه بگیرید استفاده کنید. سعی کنید در پست های گردآوری شده مورد بازدید قرار گیرید تا در مقالات عالی ظاهر شوید. شما تنها باید کمی خلاق باشید و بفهمید ممکن نیست همیشه برای اصطلاحات برتر رتبه بگیرید!

۴٫۳/۵ ( ۷ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *