سئو سایت به طبیعی ترین روش ممکن – ۲۰۱۹

loading...

سئوی سایت یکی از روش های نوین است که امروزه برای تبلیغ استفاده می گردد، برای تبلیغ کالا و معرفی خدمات روش های تبلیغاتی زیادی از جمله استفاده تبلیغات تلویزیونی، روزنامه، بنر و … وجود دارد ولی امروزه با پیشرفت روزافزون و افزایش چشم گیر استفاده از اینترنت نیاز به تبلیغ اینترنتی بیشتر از هر زمان دیگر حس می گردد و ضرورت دارد و شما باید از روش های جدید مانند سئو سایت استفاده نمایید. یکی از روش هایی نوینی که می توان برای تبلیغات استفاده کرد طراحی سایت است که شما می توانید سایتی را به معرفی محصولات و خدمات خود اختصاص دهید، استفاده از این روش هزینه کمتری برای شما دارد و اثر آن برای مدت زمان زیادی برای شما خواهد ماند.

اما مسئله ای که همواره باید به آن توجه داشته باشیم این است که اگر شما بهترین سایت از نظر برنامه نویسی داشته باشید و یا بهترین کالا و خدمات را ارائه دهید ولی اگر سایت شما توسط موتورهای جستجو کراول نشوند به عبارتی دیگر موتورهای جستجو و کراولرهای گوگل به آن دسترسی نداشته باشند قطعا به نتیجه ی دلخواه نخواهید رسید پس نیاز به انجام اقداماتی است تا این روال کاری انجام شود که این اقدامات به عنوان سئو سایت شناخته می شوند.

سئوی سایت چیست؟

سئوی سایت به تمام فرایندهایی که بر روی سایت شما انجام می گیرد تا ربات های موتورهای جستجو بهتر بتوانند سایت شما کراول و بررسی کنند گفته می شود.  سئوseo مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. البته باید این مطلب را نیز در نظر داشته باشید که سئو فقط به موتورهای جستجو مربوط نمی شود بلکه هدف از سئو آماده سازی  مناسب کردن سایت برای بازدیدکنندگان می باشد به گونه ای که در سال های اخیر قوانین گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان همسو گردیده است.

سئوی سایت

آیا رفتار کاربران بر سئو تاثیر دارد؟

گوگل همواره در تلاش است رفتار کاربران را بررسی نماید  طبق آن ها نتایج را در موتورهای جستجو بهینه سازی کند. به عنوان مثال زمانی کاربر عبارتی را در موتورهای جستجو تایپ می کند، معمولا کاربر بر روی سایت های که گوگل پیشنهاد می دهد کلیک می کنند ولی اگر سایتی در رتبه بالایی نیز نباشد وکاربران بر روی این نتایج کلیک کنند و از آن راضی باشند حتما گوگل نیز رتبه ی آن را بهبود می بخشد.

چرا سئو سایت اهمیت دارد؟

بیشتر کاربران اینترنتی مطالب موردنظر خود را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و… پیدا می کنند. بنابراین اگر می خواهید محصولات یا خدمات شما بهتر و زودتر در معرض دید کاربران قرار گیرد شما نیاز به سئو دارید. معمولا موتورهای جستجو مطالبی که کاربران در جستجوی آن هستند را در اختیارشان قرار می دهد. با توجه به افزایش چشم گیر استفاده از دستگاه های دیجیتال سئو می تواند یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی باشد پس می توان نتیجه گرفت سئو بسیار با ارزش می باشد. شما می توانید در دراز مدت با هزینه ی کمتری از طریق سئو سایت به موفقیت برسید.

آیا موتورهای جستجو نیازی به سئو سایت دارند؟

موتورهای جستجو مثل گوگل بسیار هوشمند است ولی هنوز به کمک کاربران نیاز دارد، زیرا آن ها از این طریق می توانند نتیجه ی بهتری را به کاربران ارائه دهند. شناخت قوانین سئو بسیار حائزاهمیت می باشد زیرا سئو اشتباه می تواند تلاش شما را هدر بدهد و کاربران نتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند ودر مقابل سایت های یا محتوای ضعیف و رتبه ی پایین بازدید بیشتری از موتورهای جستجو دریافت می کنند.

سیئو کلاه سیاه چیست

منظور از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید چیست؟

استفاده از قوانین سئو و کسب رضایت مشتریان در جهت افزایش تعداد بازدیدکنندگان را سئو کلاه سفید می گویند در مقابل آن سئو کلاه سیاه قرار دارد که اشاره به استفاده از قوانین و تکنیک هایی دارد که رضایت مشتریان را هدف قرار نمی دهد بلکه فقط به دنبال افزایش تعداد بازدیدکنندگان است.

به طور کلی می توان تکنیک های سئو کلاه سفید را به سه قسمت ارائه محتوای با کیفیت، سئو داخلی(انتخاب درست کلمات کلیدی و استفاده از متاتگ های موثر در سایت) و بهینه سازی ساختاری سایت که شامل تکنیک های فنی سئو سایت می گردد.

مزیت سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه ماندگاری سایت شما در مقابل آپدیت های الگوریتم های گوگل می باشد. در سئو کلاه سیاه ممکن است دچار پنالتی یا جریمه های سنگینی از طرف موتورهای جستجو شوید و منجر به حذف شما از نتایج موتورهای جستجو گردید به گونه ای که ممکن است دیگر نتوانید به نتایج موتورهای جستجو برگردید. اکثر کسانی که دنبال سئو سایت خود هستند همواره به یاد دارند که درگیر خطرات ناشی از پنالتی گوگل نشوند.

حتما بخوانید :  تبلیغات در گوگل ادورز و سئو و بهینه سازی سایت

چند نمونه از تکنیک های سئو کلاه سفید

الگوریتم های گوگل از فاکتورها و عوامل زیادی برای تعیین جایگاه و رتبه ی وب سایت ها استفاده می کنند. ما در این مطلب به چندین تکنیک سئو سایت (سئو کلاه سفید) پرداخته ایم:

  • کلمات کلیدی مربوط به محتوا و موضوع کسب و کار خود را پیدا کنید.

یکی از کارهای اصولی در سئو  سایت پیدا کردن کلمات کلیدی است. استفاده نادرست از کلمات کلیدی می تواند خسارت جبران ناپذیری را برای شما به بار بیاورد و رتبه و سئو سایت شما را کاهش دهد و بالعکس انتخاب درست آن می تواند نقش مهمی در دست یابی شما به رتبه های بالای موتورهای جستجو داشته باشد. حال چگونه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنیم؟

ابزارهای زیادی مانند گوگل کیورد پلنر(Google Keyword Planner Tool)، گوگل ترندز(Google Trends) و… برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد. گوگل کیورد پلنر یکی از معروف ترین ابزارهاست که شما می توانید از آن استفاده کنید.

آموزش سئوی سایت

  • برای کلمات کلیدی انتخابی خود محتوا ایجاد کنید.

در حال حاضر سئو بیشتر بر تولید محتوا تاکید دارد. داشتن محتوای قوی باعث رشد رتبه ی شما به صورت چشم گیری خواهد شد . یکی از مشکلاتی که صاحبان کسب و کارها دارند این است که چگونه محتوای مفیدی برای افزایش سئو سایت خود ایجاد کنند؟

می توان گفت اولین قدم برای تولید محتوای ارزشمند داشتن ایده ای مناسب است. شما بایستی موضوع سایت خود را مشخص کنید و براساس آن شروع به نوشتن ایده کنید و هم چنین کلمات کلیدی مناسب با موضوع خود را در نظر داشته باشید. از دیگر نکاتی که در حین محتوا باید به آن توجه داشته باشید نوشتن عنوانی جذاب و گیرا برای مطالب، بررسی محتوای رقبا، توجه به نیاز کاربران، تولید محتوای متفاوت، ایجاد مقالات آموزشی مفید، رعایت تمام نکات نگارشی و تولید محتوای طولانی، استفاده درست از کلمات کلیدی، استفاده از تصویر می باشد.

  • سایت خود را برای دستگاه های مختلف از جمله موبایل بهینه سازی کنید.

با افزایش روزبه روز استفاده از موبایل نیاز است که سایت ها برای نمایش درست در آن ها بهینه سازی شوند. امروزه بهینه سازی سایت ها برای موبایل از طرف صاحبان کسب و کارها تبدیل به چالشی شده است که همواره به دنبال بهینه سازی هستند تا نتیجه ی مطلوبی را از گوشی های موبایل کسب کنند.

بهینه سازی سایت ها برای نمایش بهتر در دستگاه های موبایل به طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا شناخته می شود. سایت هایی که برای دستگاه های موبایل بهینه سازی نشده اند نمی توانند رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند و حتی ممکن است باعث کاهش رتبه ی آن ها گردد. با توجه به نیاز مشتریان و کسب رضایت مشتریان بهینه سازی سایت برای دستگاه های موبایل توصیه می گردد و بسیار اهمیت دارد و تاثیر مثبتی بر سئو سایت دارند.

تکنولوژی جدیدی به نام تکنولوژی amp برای بهینه سازی موبایل ارائه شده است. AMP مخفف عبارت accelerated mobile pages می باشد و هدف ارائه این تکنولوژی سرعت بخشی به ارائه محتوا از طریق کدهایی ساده ی amp html است.

این تکنولوژیاز فریم ورک اپن سورس بهره می برد و شرکت ها می توانند به راحتی برای تولید محتوا و صفحات html خود از آن استفاده کنند. البته amp محدودیت هایی نیز برای استفاده دارد به عنوان مثال هیچ جاوا اسکریپتی مجاز به استفاده از آن نمی باشد و تا زمانی که تصویری را به صورت کامل پیمایش نکنید نمی توانید آن را ببینید.

  • با لینک دهی بین مطالب سایت خود ارتباط برقرار کنید.

لینک داخلی یا internal links لینک هایی هستند که از یک صفحه از سایت به صفحه ی دیگری از همان سایت داده می شود. این لینک ها بسیار ارزشمند هستند زیرا کاربران به کمک آن ها می توانند بین صفحات سایت شما حرکت کنند، صفحات به صورت سلسله مراتبی ایجاد می شوند و موجب می گردد اعتبار یک صفحه در بین صفحات داخلی آن تقسیم گردد بنابراین می توان گفت لینک های داخلی جایگاه ویژه ای در سئو سایت دارند .

لینک سازی داخلی به ایندکس مطالب سرعت می بخشد: همان طور که می دانید مطالب شما توسط ربات های خزنده گوگل جستجو و کراول می شود وجود لینک داخلی باعث می شود ربات های گوگل راحت تر محتوای سایت شما را پیدا و ایندکس کنند.

لینک سازی باعث می شود محتوای قدیمی سایت شما نیز بازدید شوند.

لینک سازی با انکرتکست های مختلف باعث ارزشمندی سایت شما می گردد.

لینک سازی برای کاربران سایت شما مفید است: وقتی شما به دنبال مطبی در اینترنت هستید علاقه مندید که به منابع بیشتری که به آن موضوع پرداخته اند را بشناسید و از آن استفاده کنید.

لینک سازی داخلی شاید به طور مستقیم سبب جذب مشتری نگردد ولی باعث هدایت مشتریان به مقصد خواهد شد.

حتما بخوانید :  فاکتورهای رتبه بندی سئوی سایت در سال ۲۰۱۹

برای لینک سازی بهتر نیاز است که شما اول در سایت خود محتوا داشته باشید و آن ها را به صورت مرتب بروز رسانی کنید و این خود باعث بهبود سئو سایت شما می گردد.

نکاتی که در لینک سازی باید به آن ها توجه داشته باشید:

اسپم وار لینک ایجاد نکنید: یکی از تکنیک های ایجاد لینک این است که بدانید چند لینک و چه لینک هایی ایجاد کنید. مطمئنا استفاده بیش از حد لینک در مطلبی تاثیر منفی دارد.

سعی کنید از آنکرتکست مناسب کنید:

شما هم ممکن است لینک هایی دیده باشید که دارای عبارت اینجا کلیک کنید بودند ولی امروزه این تکنیک جوابگو نیست. آنکر تکست باید به گونه ای نوشته شود که برای خواننده طبیعی به نظر برسد و هم چنین نشان دهنده ی محتوای حاوی آن باشد.

مطالب مرتبط را به یکدیگر لینک دهید:

یکی از نکاتی که در لینک سازی باید به آن توجه داشته باشیم این است که همواره سعی کنید مطالبی از سایت خود که ارتباط محتوایی بیشتری با یکدیگر دارند به یکدیگر لینک دهید.

به تجربه کاربری یا  UX سایت خود توجه داشته باشید.

موتورهای جستجو از جمله گوگل همواره صاحبان سایت ها را به داشتن سایتی با تجربه کاربری قوی تشویق می کنند. تجربه کاربری قوی شامل کدنویسی تمیز و بهینه است که باعث می شود اعتبار سایت شما در نزد موتورهای جستجو افزایش یابد. از اهداف تجربه کاربری می توان به کسب رضایت مشتری و استفاده آسان از ابزار نام برد و بهبود وضعیت سئو سایت شما می گردد.

تجربه کاربری به تجربه ی استفاده کاربر از یک محصول گفته می شود. از مواردی در طراحی تجربه کاربری باید به آن ها توجه داشت می توان به رنگ های استفاده شده، چیدمان کاربردی و درست گزینه ها،برنامه نویسی و محتوا اعم از متن و تصویر و بخش های عملیاتی سایت های فروشگاهی اشاره کرد.

تجربه کاربری خوب و مفید باعث استفاده آسان از تکنولوژی، افزایش استفاده از تکنولوژی، کاهش هزینه های توسعه محصول یا کالا، افزایش فروش محصول و کاهش هزینه های پشتیبانی می گردد. طراحی تجربه کاربری شامل طراحی تعاملی، کاربرد پذیری، معماری اطلاعات، کاربر پژوهی و استراتژی محتوا است.

از سایت های خارجی لینک بگیرید(بک لینک ها).

لینک خارجی به لینکی گفته می شود که به سایتی جز دامنه ی ما داده می شود و معمولا با عنوان بک لینک شناخته می شوند، این لینک ها تاثیر مثبتی بر رتبه و سئو سایت شما دارند. در حین دریافت لینک از سایت های دیگر همواره به نکات زیر باید توجه داشته باشیم:

  • دامنه ای که از آن لینک می گیریم باید قابل اعتماد باشد
  • از محبوبیت حداکثری برخوردار باشد
  • موضوع آن مرتبط با موضوع سایت شما باشد.
  • تعداد دامنه هایی که به آنها لینک داده اند را در نظر داشته باشیم
  • به متن آنکرتکستی که در لینک استفاده شده است توجه داشته باشیم

برای دریافت لینک از سایت های دیگر می توانید لینک خود را در وبلاگ خود قرار دهید، لینک سایت خود را در صفحات شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، در سایت های مرتبط به خود لینک بگذارید، در سایت های رقبای خود لینک سایت خود را قرار دهید.

بک لینک های Follow یا Dofollow :

لینک های فالو یا دوفالو لینک هایی هستند که موتورهای جستجو هنگام برخورد با آن ها لینک مورد نظر را دنبال می کند. توصیه می شود تعداد این لینک ها زیاد نباشد زیرا تاثیر منفی بر سئو سایت و رتبه ی وب سایت شما در موتورهای جستجو می گذارد.

لینک های نوفالو لینک هایی هستند که موتورهای جستجو زیاد به آن ها توجه ندارند و برخی معتقدند این لینک ها تاثیری بر سئو سایت شما ندارند و برخی نیز معتقدند که بی تاثیر نیستند. لینکی که نوفالو باشد به موتورهای جستجو دستور داده می شود که آن ها را دنبال نکنند.

لینک فالو چیست

کسب و کارتان را در نقشه گوگل ثبت کنید.

شما می توانید کسب و کار اینترنتی خود را در سرویس کسب وکار من در گوگل google my business ثبت کنید که این خود تاثیر بر سئو سایت شما دارد و باعث افزایش اطمینان مشتری یا کاربر می گردد.

محتوایی با مقالات با کیفیت ایجاد کنید.

اگر بتوانید برای سایت خود محتوای با کیفیت و مفیدی بنویسید به گونه ای که کاربران بتوانند از آن ها استفاده کنند مسلما بازدید سایت شما به طور چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد. محتوا یکی از عوامل بسیار مهم در رتبه بندی گوگل است بنابراین تلاش برای ایجاد محتوای ارزشمند و استفاده از استراتژی مفید می تواند نسبت به سایر روش های تبلیغاتی موثرتر و مفیدتر واقع شود. محتوای با کیفیت به محتوایی گفته می شود که طول مناسبی داشته باشد و هم چنین برای خواننده یا کاربر لذت بخش و دوست داشتنی باشد همچین محتوایی باعث رشد سئو سایت شما می گردد.

حتما بخوانید :  آموزش کامل لینک سازی داخلی و بهبود سئو

از ریچ اسنیپت (استانداردهای ساختاری گوگل) استفاده کنید.

گزارش ها حاکی از این است که سایت های برتر نتایج موتورهای جستجو از استانداردهای گوگل استفاده می کنند. ریچ اسنیپت براساس سایت schema.org می باشد که شامل کدهای html است که در ساختار سایت اجرا می گردد و موجب معرفی هرچه بهتر کالا یا خدمات سایت شما می گردد و از این طریق تاثیری مثبت بر سئو سایت شما می گذارد.

چند نمونه از تکنیک های کلاه سیاه:

خریداری لینک:

برخی صاحبان سایت ها فکر می کنند با خرید لینک می توانند تعداد بازید سایت را افزایش دهند و سئو سایت خود را بهبود ببخشند ولی آن ها در اشتباه هستند زیرا خرید لینک یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است و مخالف قوانین گوگل است و همواره موتورهای جستجو با روش هایی که سعی دارند قوانین را دور بزنند و سریع تر به نتیجه برسند برخورد شدیدی دارد.

به صورت اسپم وار کامنت نگذارید.

شاید شما هم دیده باشید برخی زیر پست های سایت شما نظر می گذارند یا لینک سایت خود را در آن قرار می دهند که هیچ ارزشی از نظر محتوا ندارند در واقع این گونه کامنت ها به کامنت اسپم معروف اند. کامنت گذاری به صورت اسپم یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که هیچ ارزشی از نظر سئو سایت برای شما ندارد زیرا این لینک ها معمولا به صورت نوفالو هستند و هم چنین اگر بدون بررسی آن ها را تایید کنید تاثیر منفی بر سئو سایت شما دارد و در نهایت توسط گوگل پنالتی خواهید شد.

از محتوای کپی استفاده نکنید.

همیشه سعی کنید محتوای اختصاصی تولید کنید. تولید محتوای اختصاصی بهترین روش برای افزایش رتبه سایت است. محتوایی که شما از سایت های دیگر کپی می کنید از نظر موتورهای جستجو هیچ ارزشی ندارند و یکی از بدترین تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد.

کپی محتوا از سایت های دیگر نه تنها موجب پنالتی سایت شما می گردد بلکه اعتبار  و سئو سایت شما را نیز زیر سوال می برد. اگر مجبور هستید از محتوایی دوبار استفاده کنید حتما تگ canonical را به کار ببرید.

از کلمات کلیدی زیاد استفاده نکنید.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما بسیار مهم است ولی نباید تعداد آن به بیش از حد برسد. معمولا چگالی یک کلمه کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد می باشد. استفاده بیشتر از کلمات کلیدی باعث می شود که موتورهای جستجو تصور کنند شما می خواهید تمام ترافیک را به سمت خود بکشید و محتوای شما بی ارزش است و باعث پنالتی و جریمه خواهید شد و یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب می گردد و تاثیر منفی بر سئو سایت دارد.

بهترین سیستم مدیریت محتوا یا سی ام اس از نظر سئو کدام است؟

امروزه دنیای طراحی وب با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه بوده است و برای راحتی استفاده کاربران سیستم های مدیریت محتوا یا سی ام اس ها منتشر و معرفی گردیده اند. شما با داشتن یک سیستم مدیریت محتوا می توانید به آسانی بدون کدنویسی برای خود سایتی داشته باشید.

سیستم های مدیریت محتوا با شبکه های اجتماعی سازگار هستند و مدیریت وکار با آن ها راحت است.

یکی از نکاتی که حین انتخاب سی ام اس باید توجه داشت سازگاری آن با الگوریتم ها و قوانین موتورهای جستجو است. پرستاشاپ، جوملا، وردپرس و … از جمله سی ام اس های محبوب هستند.

محبوب ترین سی ام اس وردپرس است، دارای قابلیت های زیادی از جمله اپن سورس است و رایگان می توان تهیه کرد، می باشد.  وردپرس از نظر سئو و استفاده آسان و افزونه های کاربردی بسیار حائز اهمیت می باشد. برای سئو افزونه های مفید زیادی دارد و با اکثر قالب ها سازگار هستند و شما می توانید به راحتی سئو سایت خود را بهبود ببخشید. افزونه های yoast seo,sermush,open site explorer ازجمله افزونه های کاربردی و مهم در زمینه سئو هستند.

سی ام اس جوملا نیز یکی دیگر از محبوب ترین سی ام اس ها می باشد، این افزونه دارای افزونه سئو sh404sef است که به کمک آن می توان به راحتی ریدایرکت ها، خطاهای ۴۰۴، لینک دهی ها و… را مدیریت نمود.

دروپال نیز یکی از قدرت مندترین و قدیمی ترین سی ام اس هاست و برای معرفی کسب و کارهای بزرگ بسیار مناسب می باشد. این سی ام اس از افزونه های کاربردی زیادی پشتیبانی می کند.

شما می توانید آموزش سئو از سایت های تخصصی، کتب دنبال کنید و برای کسب و کار خود سایتی داشته باشید و خودتان بر روی سئو سایت خود کار کنید و به نتیجه ی مطلوب خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *