لینک سازی طبیعی…چرا و چگونه؟

loading...

چرا لینک سازی طبیعی؟

پیش از پرداختن به چرایی لزوم لینک سازی طبیعی باید گفت که لینک سازی طبیعی یا natural link bulding به مجموعه‌ اقدامی گفته می‌شود که شما در ایجاد آن نقش داشته و افکار خاصی را از پی آن دنبال خواهید کرد. باید به این نکته نیز اذعان کرد که لینک سازی طبیعی به دلیل سودمندی‌های متنوعی که دارد، نقش غیرقابل انکاری در بهینه سازی سئو سایت خواهد داشت.

اگر فرد نکته سنجی باشید، حتما این گفته که «بایستی یکسری اهداف و افکار خاص و گاهاَ غیرمستقیم را در پشت پرده لینک سازی طبیعی دنبال نمود»، باید نظرتان را جلب نموده باشد؛

اما لینک سازی طبیعی موفق چگونه ممکن است…؟

تولید سئو محتواهای ارزشمند

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه علاوه بر جذب مخاطب عام، نظر فعالان دیگر سایت‌های مهم را نیز به خود جلب کنید؟؟! من به شما پاسخ خواهم داد: تولید محتوای ارزشمندخلاقیت در بازاریابی و بهینه سازی سایت و البته دوباره تولید محتوای ارزشمند..!

تولید محتوای غنی، مناسب، به روز و به خصوص کاربردی، نقشی غیرقابل انکار در ایجاد شرایط برای دریافت سفارشات بک لینک از جانب شما و قبول درخواست‌های پیوست لینک شما از جانب سایت‌های همسطح و یا پربازدیدتر خواهد داشت. همچنین برای شما این امکان ایجاد می‌شود که با محتواهای ارزشمندتان به عنوان یک مرجع مناسب، پذیرای بازدیدکنندگان مختلف بوده و این مسئله در افزایش رنکینگ شما در گوگل نیز موثر خواهد بود.

محتواهایتان باید دیده شوند… این را به یاد داشته باشید…

بدون شک پس از مرحله‌ی کلیدی تولید محتوای ارزشمند، مرحله‌ی بازاریابی محتوا و خلاقیت‌های مربوط به آن مطرح می‌شود. به یاد داشته باشید که شما همواره بایستی در زمره‌ی درجه یک‌ها باشید و این با تولید محتوای ارزشمند و به روز و قرارگیری در رده‌های بالایی صفحه نتایج موتورهای جستجوگر که به صورت مخفف به آن (SERP) گفته می‌شود، ممکن است و موجب ان خواهد شد که دیگر سایت‌ها تمایل به استفاده از لینک‌های ارزشمند شما را پیدا نمایند…

اما آیا این کافیست؟! من به شما با اطمینان می‌گویم: خیـــــــــــر! باید بیشتر خودنمایی کنید…

 

محتوای شما باید دیده شود

خودنمایی در شبکه‌های مجازی

حساب کاربری دائماَ فعال و قدرتمند شما با سئومحتواهایی ارزشمند و متصل به مفاهیم و مسائل روز در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر، لینکدین و حتی کانال‌های تلگرامی با ارائه‌ی لینک‌های اینترنتی و … می‌تواند برای افزایش اعتبار و دیده شدن بیشتر شما و محتواهایتان بسیار موثر باشد.

حتما بخوانید :  لیست فروم های فارسی ۴۰۰ فروم جهت لینک سازی

اما همچنان نیاز است که افکارتان را بازتر کرده و تنها به نوشتارهای گزارش‌وار سئو محتوایی اکتفا نکنید و به ارائه اطلاعات معتبر با فرمت‌های مختلف برای نیازها و سلایق گوناگون روی بیاورید.

بهره‌گیری از فرمت‌های مختلف ارائه داده برای لینک‌سازی جانبی

بیایید با هم تصور کنیم که بخشی از دانش و محتواهای خاص خود را به جای به رشته تحریر درآوردن، با یک ویدئوی جذاب و به صورت ناطق به مخاطبان انتقال دهیم…چه اتفاقی خواهد افتاد؟! شک نکنید که شدت گیرایی محتوا به شکلی چشمگیر افزایش پیدا میکند؛ گویی که در تک تک واژگان محتوای ارزشمندمان روحی عمیق دمیده شده است.

به همین خاطر است که قرار‌دادن اطلاعات آماری کمی و کیفی از منابع معتبر خبری و علمی، مصاحبه، گزارش‌های ژورنالی، ویدئوها و صداهای ارزشمند و سایر گونه‌های ارائه اطلاعات که بسته به شرایط تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات، مخاطبان خود را دارند، بیش از هر مقداری که تصور کنید در جذب مخاطبانتان موثر است و این دسترسی‌های متنوع به انواع فرمت‌های اطلاعاتی و نیاز به جامعه آماری انبوه متمرکز، لزوم داشتن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مختلف را بیش از پیش مشخص می‌کند که از کنار جذب مخاطبان فراوان برای محتواهای ارشمند، می‌توان لینک‌های طبیعی متعدد را با خلاقیت‌های منحصر به فرد قرار داد.

البته که بسیاری از لینک‌های ساطع شده از حساب‌های کاربری به صورت «No Followed» می‌باشند؛ به این معنی که در نتایج موتورهای جستجوگر موثر نبوده و شما بایستی تلاش کنید که در این دسته نباشید!

کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها و EBOOK ها

تقریباَ در تمامی محافلی که به نوعی با چاپ و کاغذ در ارتباط باشند، صحبت از نابودی جنگل‌ها، کمبود کاغذ، گرانی کاغذ و گرانی کتاب‌های چاپی است؛ بایستی در کنار گرانی کاغذ، به در انحصار داشتن برخی متون توسط ناشران برای چاپ کتاب نیز اشاره داشت. حالا در این شرایط که هر روز به تعداد استفاده کنندگان از کتابهای الکترونیکی و صوتی افزوده می‌شود، اگر یک نویسنده با درک خوب از ادبیات دارید، همه چیز برای یک بازاریابی اینترنتی خوب و تولید لینک‌های طبیعی جنبی مهیاست.

حتما بخوانید :  آموزش دریافت بک لینک از شبکه های اجتماعی

کافیست دست بجنبانید و تصمیمتان را برای تولید کتابهای پربورس صوتی و الکترونیکی عملی سازید… فقط آگاه باشید که هر دو، مخاطبان فراوان خود را دارند و اگر عملیات را با موفقیت به سرانجام برسانید، از قبال آن می‌توانید یک لینک سازی موفق و پربازدید طبیعی برای دیگر سئومحتواهای ارزشمند خود داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که در ابتدا فهرستی از بهترین کتب جهان در زمینه‌های مختلف تهیه کنید تا نظر همه‌ی سلایق مشتاق فلسفه، رمان، ادبیات مقاومت، مطالب انگیزشی و … را به خود جلب کنید.

من برای تو هدیه‌ای دارم… تو برای من چه هدیه‌ای داری؟

«دیگر دوره‌ی روی بورس بودن درخواست‌های پرتعارف وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها برای اصطلاحاَ نان به هم قرض دادن در قراردهی لینک‌های مهمان در سایت یا وبلاگ خود و یا لایک کردن گذشته است.»

 با این جمله تا چه حد موافقید؟! من می‌گویم: هم بله… و هم خیر…! در واقع من می‌گویم که از همین ترفند به اشکال نو و کاراتر می‌توان استفاده نمود.

یکی از انواع محتواسازی، پرداختن به فعالیت و خدمات یک شرکت حقوقی و یا یک فعال و شخص حقیقی می‌باشد که با یک حالت رپورتاژگونه و اصطلاحاَ زیرپوستی، به تمجید و وصفی سرشار از تعریف در رابطه با برند یا فرد فعال پرداخته می‌شود و این امید ایجاد می‌شود که یک لینک ارزشمند و پربازدید از سوی آنها و برای وبسایت خود به دست آورید.

از سوی دیگر شما می‌توانید برای شروع به محتواهای ارزشمند سایت‌های همسطح در وبسایت خود لینک داده و در عوض از سایت مقابل نیز بخواهید که برای یک مطلب مهم شما در وبسایت خود لینک ایجاد کند.

نکته‌ی مهم: اگر می‌خواهید همواره در سطح محتوایی بسیار خوبی باقی بمانید، تنها به محتواهای ارزشمند و به روز دیگران در وبسایت خود لینک داده و تنها لینک آن محتوایی از خود را در سایت‌های دیگر قرار دهید که دارای موضوع و مفاهیم خاص و غنی باشد.

توجه داشته باشید که با هر گام پیشرفت، بلندپروازانه به دنبال معاوضه لینک با سایت‌های قدرتمندتر باشید تا قدرتمندتر شوید…این قانون طبیعت است!

هدیه ای دارم برای تو

گاهاَ از دردسرهای معاوضه لینک خلاص شوید!

حتی در این میان، وبسایت‌هایی مانند www.qoura.com نیز وجود دارند که بدون دردسرهای مربوط به راضی نمودن طرف مقابل برای معاوضه لینک‌های طبیعی، تنها کافیست که در شبکه‌ی پرسش و پاسخ عظیم مخاطبان، مفاهیم خاص و قابل مانوور و در واقع سوالات بعدی مخاطبان را شناسایی کرده و حدس بزنید و با تولید محتواهایی ارزشمند و اختصاص کلیدواژگان خاص به آن،  به عنوان یکی از به اشتراک گذارندگان داده و دانش برای انبوه کاربران، فعالیت کرده و لینک‌های طبیعی بسیار ارزشمندی را جانمایی کنید.

حتما بخوانید :  نرخ تبدیل چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟

تیم و دوستان خود را پیدا کنید؛ خاکستری‌ها به سراغتان خواهد آمد…

قطعا دیگر شما هم با من همنظر هستید که تولید محتوای ارزشمند و بازاریابی صحیح محتوا می‌تواند بخش زیادی از مسیر موفقیت در لینک‌ سازی‌های طبیعی و نهایتاَ بهبود رده بندی کلی سایت در موتورهای جستجوگر را هموار کند؛ اما ما باز هم برایتان یک پیشنهاد جدید داریم…

اگر می‌خواهید هر لحظه بهتر و بهتر و قدرتمندتر شوید، نیاز به جلب نظر خاکستری‌ها را دارید.

بگذارید بیشتر توضیح دهم. قطعاَ تا الان به کلمه‌ی «جمعیت خاکستری» برخورده‌اید. جمعیت خاکستری همواره در اجتماعات مدنی، تظاهرات و نتایج انتخابات نقشی تعیین‌کننده داشته‌اند. در فضای مجازی و محیط‌های اینترنتی نیز می‌توان با جمعیت خاکستری به وفور برخورد کرد (به خصوص در جامعه کشورمان که در سالیان اخیر موج پیوستن همگانی به اینترنت به شکل فزاینده‌ای افزایش داشته و به دلیل عدم نهادینه سازی استفاده از اینترنت، بسیاری بی‌هدف، تنها در آن پرسه می‌زنند)؛ جمعیتی که یک انتخاب مشخص نداشته و در نهایت به سوی آن گزینه‌ای خواهند رفت که گاه آنها را از لحاظ محتوا و گاه از لحاظ زرق و برق تحت تأثیر قرار دهد.

به همین جهت شما نیاز به تشکیل یک تیک قدرتمند از افراد موفق و خلاق در تولید محتوا و آشنا به مسائل روز و خلاق در ساخت لینک‌های طبیعی خواهید داشت؛ شاید از دید شما یکی از ویژگی‌های فردی با چنین توانایی‌هایی، همکاری اختصاصی با شما باشد، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از دوستان و همکارانتان در زمینه‌های مرتبط غافل نشوید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *