رابطه سئو و نام دامنه سایت

loading...

فکر می کنم حداقل ۲ بار در این باره تو سایت مقالات مختلفی نوشته باشیم ولی از اونجاییکه دیدم تیم سئو بینگ چند بار در این باره تذکر داده، دیدم بد نیست براتون این موضوع را از دید موتور جستجوی بینگ هم روشن کنم و اگه بشه دیگه صحبت در این باره را تمومش کنیم. راستی دقت کنید که بالاخره بینگ هم برای خودش یک موتور جستجوی خوبه و طرفداران خودش را داره. پس نباید اون را هم فراموش کنیم. پس سعی میکنیم از این به بعد بیشتر در مورد بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی بینگ صحبت کنیم.

در اولین قسمت، صحبت از خرید دامنه های گران قیمت و قدیمی ثبت شده هست که امروزه خیلی از وبمسترها میان و پول هنگفتی را برای خرید یک دامنه هزینه می کنند. البته به نظر شخص خود من ممکنه این دامنه برند شما باشه که خوب واقعا یک جورایی مجبورید بخریدش و هزینه کردن در اون راه اشتباه نیست. ولی مدیران بینگ میگند که دامنه هایی که از قبل ثبت شده را براش بی جهت هزینه زیادی نکنید. اولا ممکنه این دامنه که قبلا ثبت شده سابقه بدی داشته باشه و شما متوجه نشید ( که در این رابطه در پایان یک راه حل براتون ارائه می کنم!) دوما کل سرمایتون را نزارید برای خرید دامنه و اون را در قسمت های بهتری سرمایه گذاری کنید و در عوض با کمی خلاقیت یک دامنه جدید برای خودتون ثبت کنید و اون را به یک برند تبدیل کنید، بله برند سازی، مسئله این است.

در قسمت دوم صحبت در مورد اینکه کلمه جستجو شده، در دامنه شما موجود باشه. که اگه یادتون باشه قبلا تو ریز نکته های سئو در موردش صحبت شد. حالا Duane یکی از مدیران بینگ در این مورد صحبت کرده و گفته که این باور که داشتن کلمه کلیدی در دامنه سایت باعث میشه شما وضعیت بهتری نسبت به رقباتون در جستجو داشته باشید، غلطه و این مورد ۱۰ سال پیش صحیح بوده و امروزه این امر کمترین تاثیر را در این زمینه داره و شما بهتره که بهترین کار را برای کاربرانتون انجام بدید.

همین جا میشه یک نتیجه خیلی مهم گرفت و اون هم اینکه پس اگر چه ناچیز ولی در آخر این مسئله بر رتبه سایت تاثیر داره!

 

رابطه سئو و نام دامنه سایت

 

این هم مخلص کلام مدیران بینگ در مورد دامین سایت. البته اگه ۱۰ سال دیگه هم بیان و بگن این مسئله ۱۰ سال پیش تاثیر نداشته و الان داره هم معلوم نیست!

راستی یادتونه که گفتم هنگام خرید دامنه باید در مورد سابقه دامنه تحقیق کنید، دقیقا مثل زمان ازدواج که خیلی مهمه، پس باید تحقیق کاملی انجام بشه. برای این کار میتونید از سایت Internet Archive کمک بگیرید که اطلاعات جامعی در مورد گذشته دامنه بهتون میده.

نتیجه گیری :

  1. برای دامنه خیلی هزینه نکنید. (مگر اینکه مجبور باشید)
  2. اگر دامنه قدیمی خریدید مراقب تاریخچش باشید.
  3. اسم سایت تو نتیجه جستجو خیلی تاثیر نداره ولی برای کاربر خیلی مهمه. سعی کنید نامی انتخاب کنید که راحت در ذهن کاربر بمونه.
۰/۵ ( ۰ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *