نحوه تولید محتوا – استراتژی تولید محتوا و نکات ضروری ۲۰۲۱

loading...

نحوه تولید محتوا و استراتژی های مختلف تولید محتوا در چند ماه گذشته طی چند مقاله بررسی شدند که مطمئنا با مطالعه و بکار بستن آنها در بازاریابی شما بهبود حاصل خواهد شد. امروزه با توجه به تغییر الگوریتم گوگل و تاکید آن برروی نحوه تولید محتوا، تمامی مدیران و مالکان وبسایت ها استراتژی تبلیغاتی خود را بیشتر به سمت تولید محتوا برده اند. پس اگر شما یک بازاریاب حرفه ای باشید، خیلی راحت می توانید از طریق تولید محتوا بهترین نتیجه را بدست آورید. تولید محتوا را می توان از نکات سئو درون صفحه دانست.

ما در این مقاله می خواهیم به شما نکاتی را در رابطه با استراتژی و نحوه تولید محتوا بیان نماییم که شما کمتر به آنها توجه داشته اید یا اصلا آنها را نمی دانید، به هر حال دانستن و مرور آنها خالی ازلطف نیست. داشتن روش استراتژی تولید محتوا دو مزیت اصلی زیر را دارد:

شما همیشه کاربرانی خواهید داشت که از وبسایت شما راضی هستند، چونکه آنها تمامی نیازهای خود را داخل وبسایت شما پیدا کرده اند.

شما همیشه یک تیم موفق و خوشحال دارید چونکه آنها موفقیت را احساس می کنند و این مساله باعث بهبود کسب وکارتان می گردد.

در ادامه مقاله، ما به ده فعالیت که شما باید در سال ۲۰۲۱ به آنها نگاه ویژه مخصوصا در استراتژی و نحوه تولید محتوا داشته باشید می پردازیم، پس با سئوکار باشید.

۱- بررسی و موجودی محتوا

مهمترین کار در این فعالیت، بررسی محتوا وبسایتتان می باشد که آیا واقعا محتوای وبسایت شما اطلاعات مفیدی به کاربر ارائه میدهد یا خیر.اگر شما واقعا می خواهید که کاربران خود را همیشه راضی نگه دارید، باید محتواهای گذشته خود را بررسی کنید و به آنها با توجه به خوانده شدن و نظرات، امتیاز بدهید. این راه موفقیت شما در سال ۲۰۱۹ است.

یکی از دلایل ناراضی بودن کاربران، زیاد بودن صفحات وبسایت مخصوصا بخش مقالات است. زیاد بودن صفحه علاوه براینکه باعث افزایش سرعت بارگذاری وبسایت می گردد، کاربر را به جای تشویق بیشتر خسته می کند و در نهایت بعد از چند وقت وبسایت شما را دیگر بازدید نخواهید کرد. براساس تحقیق هایی که صورت گرفته است حذف کردن صفحات بیهوده وبسایت باعث افزایش رضایت کاربران و در نتیجه میزان کلیک را بالا میبرد.

برای اینکار یک لیستی از محتویات وبسایت خود نگه دارید و آنهایی را که باید ویرایش یا حذف نمایید را بررسی کنید. محتویاتی که نیاز دارند بیشترروی آنها فعالیت صورت گیرد را بررسی کنید. تولید یک محتوای قوی به اندازه تولید صد محتوای ضعیف و کوتاه ارزش دارد.

این نکته را باید یاداور شویم در حذف لینکهایی که توسط گوگل شناخته شده اند دقت بیشتری باید نمایید، چونکه اگر کاربری برروی لینکهای حذف شده کلیک نماید و صفحه خطا بازشود وبسایت شما جریمه خواهد شد. بهتر است که او را به یک صفحه با توضیحات مناسب راهنمایی کنید.

۲- نحوه تولید محتوای متا داده

اگر می خواهید که مطالب شما در زمان و مکان مناسب به کاربر نشان داده شود و کاربران بیشتر با محتوای وبسایت شما درگیر شوند از متا داده استفاده کنید. هیچ استراتژی تولید محتوای سازمان یافته ای بدون متا داده وجود ندارد.

یکی از این فعالیت ها، استفاده از برچسب ها و تگ ها می باشد. کاربران به راحتی و بدون هیچ دردسری می توانند با استفاده موضوع دلخواه خود و با کمک برچسب ها و دسته بندی داده ها مطلب دلخواه خود را پیدا کنند.

دسته بندی محتوا یک برنامه و هدفی را به شما برای تولید محتوا م یدهد و شما می توانید با یک استراتژی محتوای وبسایت خود را تولید کنید.

۳- چارچوب نظارت دیجیتالی

نظارت دیجیتالی باعث می شود که محتوای تولیدی وبسایتتان توسط اعضایتان یک شکل رسمی و اعتباری بگیرید. این نظارت دیجیتالی تمامی جنبه های مختلف از تولید تا انتشار را در بر میگیرد.

شما باید قبل از حضور دیجیتالی ، استراتژی محتوا و نقش ها و مسئولیت های خود به درستی و شفاف تعیین کنید. در واقع شما باید راهی تعیین کنید که بتوانید محتوای قدیمی خود را بازنویسی و طبق سلیقه مخاطبان به روز تغییر دهید.

ارتباط نظارت دیجیتالی با تولید محتوا در این است که شما با استفاده از استاندارد های جدید می توانید محتوایی را که تولید کرده اید بررسی کنید.

۴- اولویت بندی در استراتژی تولید محتوا

در تولید محتوا شما دسته بندی های مختلفی را ایجاد کرده اید، شما باید نسبت به دسته بندی و کلید واژه یک استراتژی بنویسید و در آن فعالیت های مربوط به تولید محتوای و تبلیغات خود را اولویت بندی کنید و آنها را نسبت به هم نیز اولویت بندی نمایید.

در اولویت بندی به اولین مساله ای که باید دقت کنید، کاربران می باشد. شما باید با استراتژی ها و تکنیک های خاصی بتوانید نظرات مخاطبان را بدست آورده و محتوای خود را براساس آنها برنامه ریزی و اولویت بندی نمایید.

اگر در طول زمان انجام فعالیت ها شما با درخواست و یا مساله جدیدی روبرو شدید، دو تا کار می توانید انجام دهید:

اگر از نظر اولویت مهم بود، باید بقیه را ومتوقف و کار جدید خود را انجام دهید.

اگر هم خیلی مورد اهمیت نبود، باید آن در یک پایگاهی ذخیره کنید و نسبت به اولیت بندی که برای این فعالیت در نظرگرفتید، برنامه خود را پیش ببرید.

۵- هسته بیانیه استراتژی محتوا

برای تولید محتوا شما اولین کاری که می کنید پاسخ به این سوال باشد:

آیا مطالب خود را اولویت بندی کرده اید؟

در حقیقت در تولید محتوا شما یک هسته برای شروع فعالیت خود دارید و هر کسی در تیم شما باید این هسته را بداند و باید از آن هسته شروع به فعالیت کنند. نحوه تولید محتوا در هسته ها متفوت است. یکی از ویژگی های هسته های استراتژی محتوا، انعطاف پذیر بودن آن است و برای هر مخاطبی می توان تولید کرد.

برای محتوا خیلی لازم نیست که خود را قید یک نوع مخاطب یا یک نوع محتوا نمایید، شما می توانید تمامی موضوعات را دربربگیرید اما تمرکز اصلی خود را برروی یک موضوع بیشتر نمایید.

۶- مدیریت دارایی داده

مدیریت دارایی دیجیتال میتواند تمامی دارای های دیجیتال شامل متن، عکس و ویدئو را ذخیره نماید. یکی از مهمترین نکات در مدیریت داده ها  و محتوا داشتن یک بانک اطلاعاتی صحیح و مرتب شده می باشد که با استفاده از برنامه مدیریت داده دیجیتال میتوانید این مساله را کنترل نمایید.

۷- دستوراالعمل و راهنمایی های برند و نام تجاری

داشتن لحن صدای متناسب با محتوا و مخاطب یکی از مهمترین نکات در تولید محتوا است. شما بهتر است که با توجه به نوع مخاطب خود و اینکه در خصوص چه موضوعی صحبت می کنید از یک لحن متناسب استفاده نمایید. هرچند توصیه میشود که در تمامی مقالات خود از لحن یکسان استفاده کنید. برای مدیریت لحن خود نیاز دارید که از راهنما های برند نیز استفاده کنید.

۸- نقشه راهنمای مشتری

شما حتما با نقشه سایت آشنایی دارید و کاربرد آن را می دانید. برای محتوا هم نیاز به نقشه راهنمای مشتری داریم. نقشه راهنمای مشتری یک ابزاری است که به شما این امکان را می دهد براساس کاربر وبسایت خود از فرمت و کانالهای مخصوص برای انتشار آن استفاده کنید.

۹- شخصی سازی

شخصی سازی مسئله جدیدی نیست اما به تازگی در تولید محتوا استفاده می گردد. یکی از تکنیک های بازاریابی محتوا این است که بتوانید نیاز تک تک مخاطبان را بدست آورید هرچند در نگاه اول این مساله خیلی سخت و غیرممکن است اما با طراحی یک نظرسنجی در وبسایت خود می توانید به نظر  اکثر مخاطبان خود دسترسی پیدا نمایید بعد با توجه به نتیجه گیری ، نوع محتوایی را که مخاطب شما نیاز دارد را تولید نمایید.

۱۰- ساختار پیام در نحوه تولید محتوا

ساختار پیام کوچکترین جز و در عین حال بیشترین و مهمترین مطلب در انتشار و تولید محتوا می باشد. داشتن ادبیات قوی یکی از مهمترین نکات در تولید محتو است. هرچه محتوای شما قوی تر ولی از ساختار ضعیفتری برخوردار باشد باعث سردرگمی کاربر و نهایت ترک وبسایت شما خواهد شد البته بهتر است که وبسایت خود را علاوه برساختار ادبی از نظر تکنیک فنی نیز ساختاربندی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *