مطالب ویکی پدیا را کپی نکنید

loading...

این دقیقا جمله ایه که مت کاتز خودمون گفته. درسته که سایت ویکی پدیا بزرگترین منبع برای دستیابی به اطلاعات در مورد هر موضوع و مطلبیه ولی یک وبمستر نباید مطالب اون را در سایت خودش کپی کنه و تازه توقع اینم داشته باشه که تو گوگل رتبه بالایی داشته باشه. شما میتویند وقتی موضوعی را می نویسید در مورد اون در ویکی پدیا جستجو کنید و از اطلاعات اون هم استفاده کنید ولی به هیچ وجه کلا اون متن را کپی نکنید چون گوگل رو هوا میزنه و این اصلا برای سئو خوب نیست!

Matt Cutts در این مطلب مثالی هم زده که یک موضوع را جستجو کرده و وقتی اولین مورد را بررسی کرده متوجه شده که توضیحات اون کلا کپی شده از ویکی پدیا هست و دقیقا گفته که با این کار توقع رتبه بالا در گوگل را نداشته باشید.

دوستان باور کنید که برای گوگل اصلا کاری نداره که متوجه بشه مطالب شما کپی از سایت بزرگی مثل ویکی پدیاست. بعضی از وبسمترها بر این باور هستند که هر مطلبی تو سایت بزاری خوبه و فقط باید بزاری. ولی اصلا اینطوری نیست. سایتتون را با این کارها و مطالب خراب نکنید. اگه خواستید مطالبی را از چنین سایتی تو سایتتون بیارید حتما اول اون را بخونید و بعد خودتون بازنویسیش کنید و به قسمت هایی از متن اون اشاره کنید. کپی اصلا…
شما به این نوشته چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *