کلمات کلیدی چیست؟ ۸ ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی

loading...

پیدا کردن کلمات جدید و ارزشمند یکی از قسمتهای سخت در بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو است.در بسیاری از موارد وب سایت ها درباره محصولات خود و کسب و کارشان توضیحاتی را ارائه می نمایند ولی افرادی که به دنبال این محصولات هستند در موتورهای جستجو بدنبال کلمات دیگری جهت رسیدن به این محصولات تلاش می کنند، از این رو انتخاب کلمات کلیدی مناسب شانس بسیار زیادی جهت ظاهر شدن در صفحه نتایج موتورهای جستجو هنگام جستجوی مشتریان به همراه خواهد داشت.

در قسمت زیر ۸ ابزار رایگان جهت یافتن کلمات کلیدی معرفی شده است که توسط آنها می توانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای وب سایت خود انتخاب نمایید.

۱- Übersuggest

این ابزار هوشمند کلمات کلیدی که توسط گوگل به جستجو کنندگان پیشنهاد می شود را ارائه می دهد در شکل زیر تصویر نمونه ای از جستجو و پیشنهاد آن توسط گوگل آمده است:

 ابزار رایگان  کلمات کلیدی

ابزار Übersuggest پیشنهاد کلمات توسط گوگل را بهمراه ۱۰۰ کلمه کلیدی دیگر در ارتباط با کلمات کلیدی که شما وارد نموده اید را در اختیار شما قرار می دهد.

۲- Keyword Tool IO

این ابزار خیلی شبیه ابزار Übersuggest است با این تفاوت که کلمات پیشنهادی YouTube و Bing و ترکیبی از آنها را نیز ارائه می دهد.

۳- SEOChat Suggestion Keyword Finder

این ابزار کلمات کلیدی ترکیبی پیشنهادی از موتورهای جستجوی مختلف مثل Google و Bing را ارائه می دهد. کلمات کلیدی پیشنهادی توسط SeoChat بسیار زیاد می باشد و در اکثر مواقع این کلمات کلیدی تضمین شده توسط لیست پشنهادی موتور جستجوی گوگل است.

۴- Google AdWords Keyword Planner

این ابزار ارائه شده توسط گوگل می باشد و به شما کلمات کلیدی پر رقابت بر اساس کشور و مناطق مختلف و همچنین بر اساس زمان و تاریخ را ارائه می نماید.

در شکل زیر نمونه ای از کلمات کلیدی پیشنهادی توسط ابزار Google AdWords بهمراه Landing Page مورد نظر آمده است.

پیشنهاد کلمات کلیدی

۵- Link Sleuth

بصورت فنی این ابزار ارائه کننده کلمات کلیدی نمی باشد. Link Sleuth در واقع یک وب سایت Crawler است که اطلاعات را از صفحات، توضیحات و برچسب وب سایت های مختلف جمع آوری می نماید. کلمات کلیدی که توسط این ابزار ارائه می شود دقیقا همان چیزی است که در صفحات وب سایت های مختلف بکار رفته است.

۶- Screaming Frog SEO Spider

این ابزار دارای قابلیت های زیادی است و بصورت حرفه ای توسط یک شرکت در U.K پیاده سازی شده است.

ولی نسخه رایگان آن محدودیت دارد و بیشتر از ۵۰۰ آدرس را Crawl نمی کند. ولی همین تعداد برای خیلی از کاربران مفید است و می توانند توسط آن به خیلی از کلمات کلیدی دسترسی پیدا نمایند.

۷- WordStream’s Free Keyword Tool

این ابزار دارای یک پایگاه داده بوده که بیش از ۱۰ میلیارد کلمه کلیدی را جمع آوردی نموده است. این ابزار کلمات کلیدی پیشنهادی بهمراه چندین کلمه مرتبط را در اختیار جستجو کنندگان قرار می دهد. در نسخه رایگان ابزار WordStream’s Free Keyword 30 کلمه کلیدی به شما پیشنهاد می شود.

۸- rellian Keyword Discovery

این ابزار دارای یک پایگاه داده بوده که بیش از چند میلیارد کلمه کلیدی بهمراه تعداد دفعاتی که جستجو شده اند را شامل می شود. این ابزار همچنین دارای این قابلیت است که تعداد دفعاتی که این کلمات کلیدی در هر ماه جستجو شده اند را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *