استفاده از نرم افزار CRM برای ایجاد روابط با مشتری

loading...

استفاده از نرم افزار CRM برای ایجاد روابط با مشتری

شناخت خوب مشتریان شما را قادر می سازد استراتژی های بازاریابی را طوری طراحی کنید که نیازهای خاص آنها را هدف قرار داده و فروش خود را افزایش دهید. اما چگونه می توان با اطمینان، داده های مشتری را تهیه، ذخیره و مرتب سازی کرد؟

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می تواند ابزاری قدرتمند در زره پوش های بازاریابی شما باشد. نرم افزار CRM با ضبط محصولات مشتری، الگوی هزینه آنها و موقعیت مکانی، سن و جنسیت آنها، شما را قادر می سازد تا تصویری دقیق از سلیقه ها، نیازها و عادات خرید خود بسازید.

 

شما این امکان را دارید تا مشتریان خود را به گروه هایی با سلیقه یا بودجه مختلف تقسیم کنید. به عنوان مثال، می توانید سودآورترین مشتری خود را شناسایی کنید یا چشم انداز امیدوار کننده ای داشته باشید و آنها را با پیام های بازاریابی و پیشنهادهایی که فقط برای آنها طراحی شده است، هدف قرار دهید.

اگر پیام و زمان آن صحیح باشد، می توانید نرخ تبدیل فروش خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

http://opload.ir/images/48031367059522074613.jpg

 

چرا باید در تجارت های کوچک هم روی نرم افزار سی ار ام سرمایه گذاری شود؟

جیسون نش، مدیر بازاریابی محصول CRM مایکروسافت، توضیح می دهد: نرم افزار CRM یک استراتژی تجاری متمرکز بر مشتری است که برای بهینه سازی درآمد، سود و رضایت مشتری طراحی شده است. هرچه مشتریان خود را بیشتر درک کنید، هدفمند کردن چشم اندازهای جدید و افزایش فروش آسان تر می شود.

 

وی ادامه می دهد: اگر پایگاه داده بازاریابی، خط لوله فروش و تحویل خود را از طریق سیستم CRM خود انجام دهید، می توانید رابطه را رصد کرده و بازده سرمایه گذاری خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید. با استفاده از داده ها به طور مؤثر، می توانید به جای اینکه مبلغ زیادی را برای تلاش برای جذب مشتری جدید هزینه کنید، از یک پایگاه مشتری موجود استفاده کنید.

 

قیمت و خرید نرم افزار CRM

با وجود تنوع سیستم های CRM در بازار، لازم است در مورد انتظارتان از CRM خود، شفاف باشید.آیا به چیزی نیاز دارید که به عنوان مثال با نرم افزار موجود شما یکپارچه عمل کند؟ آیا می خواهید این برنامه برای برقراری تماس های فروش یا ارسال ایمیل های خودکار به مشتریانی که سفارشات را تأیید می کنند، ارسال شود؟

 

نش توصیه می کند: هنگام خرید نرم افزار CRM باید سعی کنید چیزی را پیدا کنید که کاربرد آن آسان باشد. برخی با سیستم عامل های رایج ایمیل سازگار هستند کارکنان احتمالاً از اینها استفاده می کنند، زیرا آنها آشنا هستند.

 

هر بسته ای که انتخاب کنید، دسترسی به آن برای همه بسیار مهم است. اغلب اوقات، CRM مشاور فقط به کارکنان فروش منتقل می شود و سایر فرصت ها را در سراسر سازمان از دست می دهید که می توانید داده های خود را برای ایجاد وفاداری مشتری جمع آوری کنید.

نش می گوید: برای اینکه CRM مؤثر باشد، همه کارکنان باید ورودی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *