آنالیز رقبا برای بهینه سازی سایت

loading...

سئو یک رقابت بزرگ و مهم برای ملاکین مجازیه! شمایی که یه سایت راه اندازی می کنی و میخوای اون را برای موتورهای جستجو بهینه کنی،هدفت اینکه بتونی در رقابت با سایتهایی که هم موضوع سایت شما هستند در صفحه اول جستجوی گوگل در مقام یک قرار بگیری.البته این فقط هدف شما نیست!خود من اگه فقط بخوام این را در نظر بگیرم که برای آزمون دکتری خوندم و خودم را آماده کردم کافی نیست،باید ببینم سایر رقبا چه کردن؟آیا کلاس رفتن؟کتاب خاصی را خوندن؟قطعا همه اونها که در آزمون شرکت کردند میخوان قبول بشن،غیر از اینه؟

بله،تمام کسانی که قبل از شما و یا بعد از شما به طور مثال یک سایت دانلود راه اندازی می کنند میخوان با  کلمه کلیدی “دانلود رایگان” در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. حالا فکر کنید یکی از این رقبا، تازه وارد فضای مجازی شده و یا اینکه تازه وارد مبحث سئو و بهینه سازی شده،از خودش می پرسه من باید از کجا شروع کنم؟

خوب احتمالا جواب شما اینکه بره وارد یک سایت مثل سایت سئو بشه و آموزش ها را بخونه تا بدونه چه کنه.بله این جواب درسته ولی خوب برای شروع همین کار و شروع بهینه سازی ها باید اول از همه رقبای خودش را آنالیز کنه.منظور از رقبا هم ۱۰ تا سایت اول هستند که با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر (مثلا همون دانلود رایگان) در صفحه اول گوگل ظاهر می شن.حالا ممکنه کلمه خاصی هم به ذهنتون نرسه،خط کاریتون را که میدونید،مثلا سایت دانلود،سایت فیلم و ….

تو هر زمینه ای هم که سایتهای قدیمی و معروف مشخص هستند.حالا که رقباتون را شناختید باید اونها را آنالیز کنید،البته به ۲ دلیل!

اولین دلیل آنالیز رقبا برای یافتن اون چیزیه که شما میخواهید.برای اینکه سر نخ را پیدا کنید و بدونید اونها چه کردن و از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند.این سه مورد را در این مرحله خواهیم دید:

  • مدت زمانیکه این سایت فعاله
  • رتبه کلمه کلیدی در گوگل
  • بک لینک از نظر کمیت و کیفیت

البته پیج رنک سایت هم  از موارد بعدیست. این را در نظر داشته باشید که اگر پیج رنک یکی از این رقبا بالای ۵ باشه رقابت با اون یه جورایی سخته ولی خوب همه سایتها که پیج رنکشون بالای ۵ نیست،پس میدون را خالی نکنید!

خوب حالا رقبا را شناختید،کلمات کلیدی که باید با اونها برای بدست اوردن رتبه بهتر در گوگل رقابت کنید را بدست اوردید،دیدید که اوضاع بک لینکشون چطوره.خوب دیگه حالا آموزش ها را دنبال کنید،برای بهتر کردن کلمه کلیدیتون تلاش کنید،برای کسب بک لینک، یا تبادل لینک کنید یا هزینه کنید.

اما دلیل دومی که گفتم این آنالیز کردن داره،اینکه حالا که رقبای اصلی را شناختید و انشاالله بعد از مدتی در بین ۱۰ نفر اول گوگل قرار گرفتید،باید بتونید حرکات و اقدامات بعدی رقباتون را آنالیز کنید و بهترین اقدام را در برابر اون انجام بدید.دقیقا مثل یک مربی فوتبال که وقتی مربی دیگه یک تعویض میکنه یا تغییر تاکتیکی میده،مربی ای موفقه که بتونه سریعا بهترین تصمیم را بگیره و اقدام متقابل را انجام بده تا بتونه جلوی تاکتیک اون مربی را بگیره!

الان شما همین سایتهای دانلود را در نظر بگیرید که خوب بازدید بسیار بالا و پیج رنک بالایی دارند و خوب چندتا سایت اصلی مثل پی سی دانلود،میهن دانلود،آسان دانلود و  کلی سایت دیگه تو این زمینه دارن فعالیت می کنند.اگه دقت کرده بودید می دیدید که اکثرا از یک قالب استفاده می کردند تا اینکه پی سی دانلود مدتیه پیغامی در بالای سایت خودش داده که: “ما میخواهیم تغییراتی تو سایت بدیم که بعدا در سایت های دیگر هم خواهید دید”

جالب اینجاست که میهن دانلود این کار را زودتر انجام داد!به این میگن آنالیز رقیب….

این آنالیز رقبا اونقدر مهمه که در همه رشته ها و فن ها وجود داره،مثلا تو رشته حسابداری به این آنالیز رقبا میگی بررسی هم پیشگان.پس این بررسی هم پیشگان را دست کم نگیرید!!!

۰/۵ ( ۰ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *