چگونه عناوین و سرتیترهای جذاب ایجاد کنیم؟

loading...

نوشتن عناوین و سرتیترهای جذاب، یکی از بهترین روش های افزایش بازدید محتوا است. یک عنوان جذاب اولین چیزی است، که مخاطب سایت مشاهده میکند و عامل موثری در تصمیم گیری مخاطب برای ماندن یا رفتن از یک صفحه میباشد. بهبود بخشیدن عناوین و سر تیترها یکی از بهترین میانبرهای افزایش تعداد مخاطبان است، در این مقاله نکته هایی را برای ایجاد عناوین جذاب بصورت اینفوگرافی ارائه میدهیم.

 

اصول ایجاد سرتیترها و عناوین جذاب

 

مقدمه ایجاد عناوین و سر تیترهای جذاب

شروع نوشتن عناوین را با اصول ساده زیر اجرا کنید: از پنج اصل W (who, where, what, when, why )(چه کسی، کجا، چه چیز،چه وقت،چرا) و اصل H (How)(چطور) استفاده کنید. اصول پنجگانه W کمک میکند درک درستی از خواسته و انتظار مخاطبان سایت بدست بیاوریم. برای ایجاد عناوین و سر تیترهای جذاب اصول چهارگانه U را نیز میتوان استفاده کرد این اصول شامل (unique, ultra-specific, urgent, and useful) (منحصر به فرد،فوق العاده،فوری،کاربردی) میباشند. رعایت این اصول بسادگی میزان ارتباط کاربر با مطالب شما را افزایش میدهند.

 

ابزار و فرمول های تولید عنوان

ابزار و فرمول های نوشتن عناوین جذاب

ابزارهای آنلاین و استراتژی های آنلاین فراوانی برای نوشتن عناوین وجود دارد. یکی از آنها SVO یا Subject Verb Object topic creation است، یک فرمول قابل کلیک کردن عناوین است، این فرمول تعداد کلیک کاربران روی عناوین را افزایش میدهد. سایت CoSchedule نیز ابزار آنالیز قدرتمندی برای بررسی عناوین سایت در اختیارتان قرار میدهد.

 

Svo در تولید عنوان

 

استفاده از هوک های(قلاب های) مشخص

هوک در اینجا منظور کلید واژه هایی است که کاربران را به کلیک روی عنوان مقاله ترغیب می کند. صرف زمان برای پیداکردن واژه های مناسب برای افزایش میزان مخاطب یک مقاله بسیار اهمیت دارد.

برای یافتن عناوین جذاب نگاهی به عناوینی که قبلا کاربران را جذب کرده است، بیاندازید و از آنها ایده بگیرید. مقالاتی که بیشترین مخاطب را جذب کرده اند را یافته و دلیل جذب مخاطب در این مقالات را بررسی کنید. از واژه های ترند(پرمخاطب) برای محتوای خود و ارتباط آن به وقایع روز کمک بگیرید. از اینکه با اغراق مشتری را جذب محتوا کنید نهراسید. مراقب فاصله بین واقعیت مقاله و عنوان باشید. این فاصله نباید بیش از حد زیاد شود.

 

استفاده از هوک ها در عناوین

 

سرتیترهای خود را برای انطباق با مخاطبان سایت ویرایش کنید

یکی دیگر از گام های ضروری در هنگام نوشتن سرتیترها، اطمینان از درک خواسته مخاطب و ارتباط درست با مخاطب است. اگر عناوین و سرتیترهای شما با بازار هدف هم راستا نباشند. باید یک گام به عقب بازگردید و دلیل قطع ارتباط میان عناوین سایت و مخاطب را بیابید. تحقیقات بازار را انجام دهید. رقبای خود را بررسی کنید و آنالیز های سایت خود را کنترل کنید. مخاطبان سایت خود را درک کنید. علایق آنها را بیابید به کمک این علایق عناوین مطالب خود را ایجاد کنید.

 

انطباق سرتیتر با محتوا

 

برای محتوای موجود تحقیق کنید

تمام عناوین شما لازم نیست که منحصر به فرد باشند. در حقیقت بسیاری از عناوین عمومی و ساده هستند. دلیل آن این است که عناوین ساده میتوانند بسیار تاثیر گذار باشند. عناوین ساده و عمومی با واژه های جستجو شده مخاطب تطابق بیشتری دارند. این ایده خوبی است که محتوای ایجاد شده قبلی را در گوگل جستجو کنید، و عناوینی را که رتبه اول را به خود اختصاص داده اند را بررسی کنید. معمولا این عناوین برای شروع بسیار مناسب هستند. معمولا شما مطالب خود را به این عناوین اضافه کرده و آنها را کمی تغییر میدهد. اگر قادر به تغییر عنوان موجود نیستید. میتوانید به عناوین دیگر که به شما الهام میدهند فکر کنید.

 

تحقیق درباره محتوا های موجود

 

ویرایش سر تیترها قبل از انتشار

بهتر است قبل از نوشتن محتوا، سرتیترهای مرتبط با مقاله خود را گرداوری کنید. اما بازبینی سرتیترها بعد از نوشتن را هم نباید فراموش کرد. معمولا این محتوا است که سرتیتر را تعیین میکند و نه برعکس بنابراین بهتر است قبل از انتشار مقاله آن را بازبینی کرده و مطمئن شوید که محتوا با سرتیترها منطبق است.

 

ویرایش نهایی سرتیترها

 

اینفوگرافی کامل ایجاد عناوین و سرتیتر های جذاب

 

اینفوگرافی ایجاد سرتیتر و عناوین جذاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *