پست مهمان دیگر ارزشی ندارد

loading...

طی یک سال گذشته گوگل خیلی در مورد پست مهمان و فواید اون برای سایتی که میزبان هست و همچنین پست دهنده به منظور به دست اوردن بک لینک طبیعی صحبت کرد. ولی طی گذشت مدتی کمی و استفاده ناصحیح وبمسترها از اون، گوگل کم کم نظرش را تغییر داد و جالبه بدونید که طی همین چند روزه مت کاتز اعلام کرد که دیگه باید از این کار دست بکشید!

پست مهمان دیگر ارزشی ندارد

در قسمتی از این خبر Matt Cutts گفته که اگه تا الان پست مهمان ارسال می کردید بهتره که از این کار دست بکشید، چون گوگل این کار را شدیدا اسپمی شناسایی کرده! و میخواد باهاش برخورد کنه. همچنین به وبمسترهای میزبان هم اخطار داده که یا اصلا اجازه ندید کسی تو سایتتون پست مهمان بزنه یا مطمئن باشید که اون کاربر حرفه ای هست و فقط هدفش به دست اوردن بک لینک اون هم به تعداد زیاد از سایت شما نیست.

در کل اگه بخواهیم تا همین حد به اصل خبر بسنده کنیم و بریم سراغ نتایجش، بهتره که چند نکته اصلی که از چند بار خوندن متنش به دست میاد را با هم بهش توجه کنیم:

۱٫ خاصیت پست مهمان برای بدست اوردن بک لینک از بین رفته. پس اگه قصد ما از ارسال پست مهمان به دست اوردن بک لینک بود که کلا دیگه باید دست نگه داریم و اگه قصدمون معرفی خودمون و یا به اشتراک گذاشتن دانشمون بود که هیچ مشکلی نیست و میتونیم به فعالیتمون ادامه بدیم. بهتره بدونید در پی انتشار این مطلب توسط مت کاتز و کلی بحث و نظر در این زمینه، مت کاتز بصورت دقیق اعلام کرده که ارسال پست مهمان برای معرفی خودتون و یا برندتون هیچ مشکلی نداره ولی اگه برای سئو و به دست اوردن بک لینک انجام میدید اصلا خوب نیست.

۲٫ توجه کنید اگه قبلا میزبان پست های مهمان بودید اولا همون هایی را که لینک های خروجی زیادی داره ویرایش کنید. دوما در ارسال های جدید نویسندگان مهمان خیلی دقت کنید که سایت شما مرکز ارسال اسپم نشه و امکان لینک دادن در نوشته ها را محدود کنید.

۳٫ جالبه بدونید که گوگل در ۳ مرحله دیدگاهش را نسبت به لینک های پست مهمان اعلام کرده و در هر مرحله هم بدتر شده: اول نظر خاصی نداد و گفت میتونه خوب باشه. بعد اومد گفت بهتره لینک هاش بصورت nofollow باشه و حالا هم که کلا گفته بیخیالش بشید!

۴٫ در ضمن منظور گوگل اصلا سایت هایی که دارای چند نویسنده هستند و یا سایت های معتبری که وبمستران در اون مطلب می نویسن نیست و بیشتر در مورد سایت های عام که در سطح نت زیاد هستند صحبت میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *