مزایای تبلیغات اینترنتی برای سئو

loading...

شاید بشه تبلیغات را هم نوعی تبادل لینک یک طرفه دونست!

میشه گفت تبلیغات، تبادل لینک با هزینه هستش ولی خوب مزیتی که داره اینکه شما لازم نیست لینک اون سایت را در سایت خودتون قرار بدهید و همانطور که در مباحث قبلی گفته شد این نوع لینک از نظر گوگل دارای ارزش بیشتری نسبت به تبادل لینک دو طرفه هستش.

قطعا همه دوستان با جمله “تبلیغات هزینه نیست،بلکه سرمایه گذاریست” آشنا هستید.الحق و والانصاف هم جمله ناروایی نیست.در مورد سایت شما نیز این مورد صدق میکنه.یعنی اگر شما برای تبلیغ سایتتون مبلغی را پرداخت کنید (البته با شرایط زیر) میتونید اون را به عنوان سرمایه گذاری بر روی سایتتون که درآینده میخواهید از اون کسب درآمد کنید،تلقی کنید.

البته هر نوع تبلیغی و هر تبلیغی در هر سایت و مکانی به کار هر سایتی نمیاد!

برای اینکه برای سایتتون در سایتهای دیگه تبلیغ کنید اصلا عجله نکنید.چون تمام سایتها همیشه با تمام وجود پذیرای تبلیغات شما هستند!

برای اینکه سایتتون را در سایتهای دیگه تبلیغ کنید اول از همه ببینید هدفتون از انجام تبلیغ چیه؟

به طور کلی تبلیغات اینترنتی را میتوان به دو دسته تبلیغات تصویری و تبلیغات متنی طبقه بندی نمود.

تبلیغات تصویری بیشتر برای افزایش بازدید و جلب توجه بازدیدگنندگان سایتهای دیگر به کار میرود ولی تبلیغات متنی بیشتر برای افزایش پیج رنک گوگل به کار میرود.دلیلش هم خوب اینکه در تبلیغات تصویری (بنری) فقط لینک سایت شما در سایت تبلیغ پذیر ثبت میشود و بازدیدکنندگان آن سایت با دیدن بنر شما به سایت شما وارد میشوند.ولی در تبلیغ متنی شما یکسری کلمه کلیدی که میخواهید سایتتون با اونها در موتورهای جستجو ثبت شود را در سایت تبلیغ پذیر به همراه لینکتون قرار میدهد.

نکته دوم هم اینکه با توجه به محتوای سایتتون و مخاطبانی که میخواهید جذب کنید،در سایتهایی که به نحوی به سایت شما در ارتباط هستند تبلیغ کنید.البته شاید سایت شما موضوعش به گونه ای باشه که بتونید در همه نوع سایتی تبلیغ کنید ولی خوب پیدا کردن مخاطبان اصلی خیلی بهتره.

نکته سوم که خیلی حیاتیه اینکه تو کدوم سایتها تبلیغ کنید.نکته ای که در مورد سایت تبلیغ پذیر مهمه اول از همه اینکه رنک گوگل سایت چند باشه؟هرچه رنک سایت تبلیغ پذیر بیشتر باشه به نفع شماست.مورد دوم که اون هم خیل مهمه اینکه چندتا لینک خروجی تو اون صفحه که تبلیغ شما قرار میگیره وجود داره.یعنی هر چه تعداد تبلیغات تو اون صفحه کمتر باشه،امتیازی که گوگل به لینک شما میده، بیشتر میشه!مورد بعد هم تعداد بازدید کننده روزانه اون سایته که خوب در این زمینه میتونید از آمار الکسا استفاده کنید.

ناگفته نمونه که موارد بالا بر روی قیمت تبلیغات در سایتها تاثیر میزاره.اگه نگاهی به قیمت تبلیغات در سایتهای معروف ایران یبندازید میبینید که قیمتهای مختلفی وجود داره و قیمتها به طور میانگین برای تبلیغات متنی از ماهی ۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان و برای تبلیغات تصویری از ماهی ۱۰ هزار تومانت حدود ۲ میلیون تومان آب میخوره!

در ضمن فراموش نکنید که برای تبلیغات موثر بر روی رنک گوگل سایتتون بهتره که تبلیغ متنی شما در هر سایت حداقل ۳ ماه قرار بگیره.

در مورد تبلیغ تصویری (بنری) هم حتما سعی کنید که بنر تبلیغی شما جذاب باشه تا بتونه بازدیدکننده آن سایت را برای ورود به سایت شما تحریک کنه!بعضی از دوستان برای طراحی از برنامه های رجیستر نشده استفاده میکنند که خوب کلمه رجیستر نشده در بنر مشخصه،بعضی از دوستان هم از برنامه هایی استفاده میکنند که زبان فارسی را به خوبی ساپورت نمیکنه ویا اینکه از فونتها و تصاویر نامناسب استفاده میکنند که باعث از بین رفتن تاثیر تبلیغات شما میشود.به نظر این حقیر اگر خواستید تبلیغات تصویری انجام بدهید،اگر خودتون با برنامه های گرافیکی آشنایی خاصی ندارید،ارزشش را داره که مبلغی هم برای طراحی بنر سایتتون پرداخت کنید.

البته ناگفته هم نمونه که این مسئله تبلیغات تاثیر بسزایی در زمینه افزایش بازدید سایت شما هم خواهد داشت و اگر در سایت خوبی تبلیغ کنید روزانه بازدید کنندگان زیادی به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

۰/۵ (۰ Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *