افزایش رتبه نسخه موبایل سایت در موتورهای جستجو

loading...

مرکز تحقیقات سئو یک تحقیق جدید درباره رتبه بندی کلیک های ورودی به سایت از گوگل ارائه داده است. در این تحقیق رتبه بندی در جستجو با موبایل و جستجو در رایانه مورد بررسی قرار گرفته است.

این بررسی که در یک بازه زمانی ۹۰ روزه و در بین دو میلیون کاربر انجام شده است، نشان میدهد که در جستجو های انجام شده با موبایل اگر در رتبه اول نباشید میزان CTR شما به اندازه چشمگیری کاهش پیدا میکند.

افزایش رتبه نسخه موبایل سایت در موتورهای جستجو

در جستجوهایی که با موبایل انجام میشود، اگر شما در رتبه اول باشید میزان %۲۷٫۷ از کلیک ها از شما خواهد بود و اگر در رتبه دوم باشید به میزان %۹٫۲ ! یعنی اگر رتبه اول باشید، بیشتر از ۳ برابر نسبت به رتبه دوم کلیک خور و ورودی از موتورهای جستجو خواهید داشت.

اما در جستجوها توسط رایانه این میزان اختلاف کمتر است. یعنی رتبه اول %۱۹٫۳ کلیک دریافت میکند و رتبه دوم %۱۱٫۳ کلیک خواهد داشت. پس میزان اختلاف رتبه اول و دوم در جستجوهای رایانه ایی کمتر از جستجوهای موبایلی است.

در ضمن نکته مهم دیگری که از این تحقیق می توان یافت، بالاتر بودن تعداد کلیک رتبه اول در جستجو با موبایل نسبت به جستجو با کامپیوتر است. یعنی ۲۷٫۷% نسبت به ۱۹٫۳%. البته توجه داشته باشیم که کلا تعداد جستجو با کامپیوتر خیلی بیشتر از جستجو با موبایل است ولی این میزان نیز در حال کاهش هست و با معرفی روزانه چندین گوشی هوشمند و فراگیر شدن آن ها، میزان جستجو با موبایل نیز در حال افزایش است.

افزایش رتبه نسخه موبایل سایت در موتورهای جستجو

شاید بشود یکی از دلایل مهم این امر را کوچک بودن صفحه موبایل نسبت به کامپیوتر و در نتیجه نیاز به اسکرول صفحه و در نتیجه کم حوصله کردن کاربر برای رفتن به گزینه ها بعدی دانست. (البته این نظر شخصیه من هست و در نتایج تحقیق قید نشده!)

حالا این مورد را اطلاع رسانی کردیم که اگه برای سئو سایت در جستجو با رایانه تلاش بی وقفه ای دارید، برای بهینه سازی نسخه موبایل و افزایش رتبه سایت در جستجو با موبایل زحمت بیشتری بکشید. چون اونجا فقط باید اول باشید!

در ضمن انشااله به زودی با آموزش هایی در زمینه بهینه کردن سایت برای موبایل و تبلت در خدمتتون خواهیم بود. پس خودتون را آماده کنید…
شما به این نوشته چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *