از چه نوع مصالحی استفاده کنیم؟

loading...

استفاده کردن از مصالح ساختمانی در مواقع بسیاری مورد نیاز خواهد بود اما چه نوع مصالحی باید در چه محلی مصرف شود؟ طبیعتا برای ساخت بخش های مختلف سازه باید از مصالح متفاوتی استفاده شود چرا که میزان مقاومت و همچنین کیفیت مصالح با یکدیگر متفاوت است و چنانچه در محل مناسب به کار برده شود بهترین نتیجه را خواهد داشت. بتن به عنوان یکی از کاربردی ترین انواع مصالح ساختمانی شناخته می شود که امکان استفاده در بخش های مختلف سازه را داشته و با استفاده از آن می توانید مقاومت بالایی را به ارمغان آورید. در ادامه توضیحات کامل تری در خصوص قیمت سیمان و بلوک سبک ارائه نموده ایم:

بتن و ساختار آن

سیمان از گذشته دور تاکنون به عنوان اصلی ترین مصالح مصرفی در ساخت و ساز به شمار می رود که برای ساخت مراکز مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. البته قیمت سیمان با توجه به برخی موارد ممکن است متفاوت باشد. چرا که برخی از مردم انتظارات خاصی از ملات سیمانی خود دارند. بتن یکی از کاربردی ترین مواد تشکیل شده با سیمان است که مقاومت بسیار بالایی داشته و در بخش های مختلف ساختمان بکار گرفته می شود. بتن از: ماسه، شن و سیمان به همراه آب ساخته می شود که البته تمامی مواد باید به مقادیر استاندارد اضافه شوند تا بتن، دوام و کیفیت مطلوبی داشته باشد. بسیاری از مردم اقدام به خرید بتن آماده می کنند که در این صورت مراکز فروش بتن آماده کلیه امورات را برعهده داشته و محصولی با کیفیت تولید خواهند کرد اما چنانچه خودتان تمایل به درست کردن بتن داشته باشید باید تمامی مواد کاربردی در بتن را در مقادیر استاندارد اضافه کنید.

روان کننده بتن

 

منظور از فوق روان کننده بتن چیست؟

یکی از مواد افزودنی بتن را می توان فوق روان کننده ها دانست. روان کننده ها در سه نسل ارائه شده اند که فوق روان کننده های بتن را می توان نسل دوم از میان آنها دانست که محبوبیت بسیار زیادی دارد. فوق روان کننده بتن بر پایه نفتالین سولفونات بوده و باعث کاهش میزان استفاده از آب خواهد شد. توجه داشته باشید که این امر به هیچ وجه دلیلی بر کاهش مقاومت بتن نیست بلکه مقاومت بتن نیز با استفاده از آن افزایش پیدا می کند. فوق روان کننده بتن میزان آبدهی بتن را کاهش داده و وقت بیشتری برای پهن کردن بتن به شما خواهند داد. در صورت استفاده از این مواد می توانید قالب های سیمان را در مدت زمان کوتاه تری باز کنید. مقاومت فشاری بتن نیز افزایش پیدا کرده و از شکسته شدن بتن‌ جلوگیری خواهد شد. توجه داشته باشید که این ماده همانطور که از نام آن پیداست باعث روان شدن چشمگیر بتن می شود.

 

قیمت فوق روان کننده بتن

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد فوق روان کننده بتن از جمله محبوب ترین مواد افزودنی بتن به شمار می رود. قیمت یکی از مهمترین مواردی است که در خرید فوق روان کننده بتن باید مورد توجه قرار گیرد. در رابطه با قیمت فوق روان کننده ها نمی توان رقم ثابتی در نظر گرفت چرا که قیمت این محصول نیز به مانند تمامی لوازم دیگر نوسانات بسیاری داشته و ممکن است در روزها و هفته ها متغیر باشد. قیمت فوق روان کننده ممکن است تحت تاثیر کیفیت محصول نیز متفاوت باشد چرا که برخی از مراکز فروش مصالح ساختمانی به منظور جلب توجه، اقدام به فروش محصولات بی کیفیت با قیمت ارزان تر می کنند. به هیچ وجه نباید کیفیت را فدای قیمت کرده و این نوع محصول را برای استفاده خود خریداری کنید چرا که ممکن است نتواند تاثیر مطلوبی بر روی بتن بگذارد. البته باید بدانید که قیمت فوق روان کننده بتن در مقایسه با ویژگی های منحصر به فردی آن مناسب است.

 

 مواد افزودنی به بتن

آشنایی با مواد افزودنی به بتن

در انتخاب بتن نیز حتما باید دقت کافی داشته باشید چرا که بتن ها را نیز می توان از طرف مواد اولیه کاربردی در آنها به انواع مختلفی دسته بندی نمود که هریک ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و استفاده کردن از آنها برای بخش های مختلف امکان پذیر است. با اضافه کردن برخی مواد به بتن می توان ویژگی های آن را تغییر داد و به همین دلیل قبل از خرید بهتر است با برخی از اصلی ترین مواد افزودنی بتن آشنایی داشته باشید.

 

مواد افزودنی بتن

بتن از ترکیب مواد مختلفی تشکیل می شود که اصلی ترین آنها: شن، ماسه و سیمان است که با آب ترکیب شده و ماده ای چسبنده ایجاد خواهد کرد. اما علاوه بر این مواد ممکن است ترکیبات دیگری نیز به بتن اضافه شوند که به تمامی آنها مواد افزودنی بتن گفته می شود. مواد افزودنی بتن هریک خواص مخصوص خود را دارند و با اضافه کردن هریک، بتنی متفاوت خواهید داشت مانند روان کننده بتن. قیمت سیمان و سایر مواد افرودنی به بتن رو میتواند از سایت های مختلف در این زمینه پیگیری نمایید. توجه داشته باشید که مواد افزودنی بتن باید به مقدار استاندارد با سایر ترکیبات بتن مخلوط شوند تا هیچگونه اختلالی در کیفیت بان به وجود نیاید. استفاده بیش از حد از مواد افزودنی بتن باعث می شود که مقاومت بتن کاهش یابد. اضافه کردن مواد افزودنی بتن باید به موقع انجام شود به گونه ای که برخی از مواد همزمان با سایر ترکیبات اضافه می شوند اما برخی دیرتر، به همین دلیل باید حتما با طریقه استفاده از مواد افزودنی بتن آشنایی داشته باشید.

 

 خرید مواد افزودنی بتن

بهترین روش خرید مواد افزودنی بتن

برای خرید مصالح ساختمانی و مواد بتن راه های متفاوتی میش رو خواهید داشت و در حالت کلی این روش ها به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی می شوند. روش حضوری، مراجعه به مراکزی است که در سطح شهر فعالیت می کنند. خرید از این مراکز به دلیل وقت گیر بودن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بهترین روش برای خرید مواد افزودنی بتن را می توان مراجعه به وب سایت های اینترنتی فروش دانست چرا که خرید از این مراکز به زمان کمتری نیاز داشته و خواهید توانست انواع اقسام محصولات مختلف را مورد بررسی قرار دهید. شهربتن یکی از مراکز معتبر فروش مصالح ساختمانی در فضای مجازی است که از طریق آن می توانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با نازلترین قیمت ها خریداری نمایید و استعلام قیمت های مختلف از جمله قیمت سیمان امروز و قیمت بورس سیمان را دریافت کنید.

 

برگرفته از سایت https://shahrebeton.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *